بلینکن: القاعده در افغانستان دیگر تهدید جدی برای امریکا نیست

© AP Photo / Frederic J. Brownبلینکن: القاعده در افغانستان دیگر تهدید جدی برای امریکا نیست
بلینکن: القاعده در افغانستان دیگر تهدید جدی برای امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده اظهار داشته است که گروه القاعده مستقر در افغانستان دیگر تهدید جدی برای امریکا و دیگر کشورها نیست.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا، در گفتگو با سی‌ان‌ان گفته است که حملات یازده سپتمبر سال 2001 دلیل وارد شدن امریکا به افغانستان بوده است.
بلینکن گفت: "ما به افغانستان وارد شدیم تا علیه کسانیکه به ما حمله کرده بودند، اقدام کنیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تکرار این اتفاق انجام دهیم. ما به اهداف خود در آنجا رسیدیم."

اظهار نظر وزارت دفاع امریکا در باره خروج نظامیان از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
اظهار نظر وزارت دفاع امریکا در باره خروج نظامیان از افغانستان

وی خاطرنشان کرد که اسامه بن لادن 10 سال پیش محاکمه شد.
به گفته وزیر خارجه ایالات متحده، تهدید القاعده از افغانستان علیه ایالات متحده یا هر کشور دیگر اگر کاملاً ازبین نرفته است اما به طور قابل توجهی کاهش یافته است. وی افزود که در این خصوص کارهای زیادی انجام شده است.
آنتونی بلینکن می‌گوید که طی 20 سال امریکا میلیاردها دالر مصرف کرده است و حدود 4.5 هزار امریکایی برای این ماموریت جان‌های خود را ازدست داده اند.
وزیر خارجه امریکا همچنین تأکید کرد که افغانستان باید در موقعیتی باشد تا آینده خود را تعیین کند و خود تصمیم بگیرد، اما با حمایت جامعه بین المللی."
او خاطرنشان کرد که ایالات متحده حتی پس از خروج نیروهایش در امورات افغانستان مشارکت خواهد داشت. به گفته بلینکن، واشنگتن در تمام امورات از حکومت افغانستان پشتیبانی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала