بلینکن: پیشرویی های طالبان در افغانستان نگران کننده است

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletبلینکن: پیشرویی های طالبان در افغانستان ما را نگران ساخته
بلینکن: پیشرویی های طالبان در افغانستان ما را نگران ساخته   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزیر امور خارجه هند از تشدید حملات طالبان و پیشرویی های این گروه در افغانستان ابراز نگرانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریكا ر کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوبراهمانیام جایشانکار، وزیر امورخارجه هند گفت كه پیشروی های اخیر جنگجویان طالبان (گروه  ممنوع در فدراسیون روسیه) در افغانستان باعث نگرانی واشنگتن شده است.

بلینکن برای بحث روی وضعیت افغانستان به هند سفر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
بلینکن برای بحث روی وضعیت افغانستان به هند سفر می‌کند

بلینکن تصریح کرد:  طالبان در حال پیشرفت در افغانستان است و گزارش های مربوط به خشونت در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان "نگران کننده" است.

«بله، مطمئناً ، آنچه ما در هفته گذشته شاهد بودیم پیشرفت طالبان در مراکز است ، برخی از مراکز ولایت ها را به چالش می کشد. ما همچنین گزارش‌هایی از جنایات طالبان در مناطقی که تصرف کرده است دیده‌ایم که به شدت نگران کننده هستند و مطمئناً به خوبی از اهداف طالبان برای کل کشور صحبت نمی کنند  طالبان خواهان مشروعیت بین المللی و پشتیبانی بین‌المللی از افغانستان است ، احتمالاً می‌خواهد رهبرانش بتوانند آزادانه در جهان سفر کنند ، تحریم ها برداشته شده و غیره. خوب ، تصرف یک کشور با زور و سوء استفاده از حقوق مردمش راهی برای دستیابی به این اهداف نیست» .

وزیر خارجه هند گفت: افغانستان نه باید محل تروریسم باشد و نه منبع آوارگان. خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به طور مشخص عواقبی خواهد داشت.

به گفته جایشانکار مذاکرات صلح افغانستان باید توسط همه طرف‌های درگیر "جدی" گرفته شود زیرا جهان می‌خواهد یک افغانستان صلح آمیز و عاری از نفوذ را ببیند. در مورد افغانستان ، ضروری است که مذاکرات صلح توسط همه طرفها جدی گرفته شود. جهان آرزو دارد که افغانستان مستقل ، حاکم و با ثبات را در صلح با خود و همسایگان خود ببیند. اما استقلال و حاکمیت آن تنها در صورت اطمینان حاصل می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала