سازمان ملل: بدون توافق صلح، طالبان را به عنوان شریک نمی‌بینیم

© Photo / V.MARTINدیبرا لاینز نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان
دیبرا لاینز نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که بدون پیشرفت در مذاکرات صلح و جلوگیری از نقض حقوق بشر، طالبان را به عنوان شریک نمی‌بیند.

به گزارش اسپوتنیک، دیبرا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در نشست ویژه بورد مشترک نظارت و انسجام که روز چهارشنبه، ششم اسد، در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد بود، تاکید کرد که برای رسیده‌گی به مسایل طولانی مدت افغانستان، مذاکرات صلح باید به‌گونه جدی و با صداقت آغاز شود.

سازمان ملل متحد هدف از برگزاری نشست ویژه بورد مشترک نظارد و انسجام را به رسمیت شناختن بحران کنونی در افغانستان از سوی تمویل کننده‌گان بین‌المللی و نیز مطمین شدن آنان از چشم‌انداز استراتژیک حکومت افغانستان برای مدیریت این بحران عنوان کرده است. لاینز خاطرنشان کرده است که  تنها راه حل و فصل قضیه افغانستان سرعت بخشیدن به مذاکرات صلح است که توام با جدیت و صداقت باشد.

سازمان ملل: طالبان با سایر گروه‌ های تروریستی روابط نزدیک دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
سازمان ملل: طالبان با سایر گروه‌ های تروریستی روابط نزدیک دارد

در همین حال، او تصریح کرد که افزایش خشونت‌ها و جنگ از سوی طالبان مسوولیت‌های را متوجه این گروه کرده است. لاینز افزود که جهان از نزدیک چگونگی عمل‌کرد این گروه را نظارت می‌کند.

او هم‌چنان تصریح کرد که تمویل کننده‌گان اصلی بین‌المللی از سرکوب زنان، تبعیض علیه اقلیت‌ها، انکار آموزش دختران یا احکام یک دولت استبدادی حمایت نمی‌کند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان در این نشست گفت که 18 میلیون شهروند افغانستان شدیداً به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و باید نیازهای آنان در اولویت قرار بگیرد.

در همین حال، این سازمان از دولت و حمایت کننده‌گان بین‌المللی خواست تا با نیازهای این مردم رسیده‌گی کنند.

دیبرا لاینز افزود که سازمان ملل متحد به عنوان یک نهاد غیرنظامی در کنار مردم افغانستان و نیازمندان به کمک‌های بشردوستانه در این کشور ادامه می‌دهد. لاینز در این نشست تصریح کرد که این نشست در یک وضعیت بسیار فوق‌العاده حساس با تلاش برای حفظ دستاوردهای اساسی برگزار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала