شویگو: ایجاد پایگاه های جدید آمریکا در آسیای مرکزی نتایج خوبی نخواهد داشت

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه معتقد است که ایجاد پایگاه های جدید ایالات متحده آمریکا در کشور های آسیای مرکزی نتایج مثبتی در پی نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزریر دفاع روسیه، امروز چهارشنبه، اظهار داشت که آمریکا با توجه به خروج نیروهذی ناتو از افغانستان به دنبال ایجاد پیاکاه های خود در برخی کشورها است، این موضوع هیچ نتیجه خوبی درپی نخواهد داشت.

Министр обороны РФ Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
شویگو: خروج عجولانه نیروها باعث وخامت سریع اوضاع در افغانستان شد

سرگئی شویگو وزریر دفاع روسیه در نشست سران وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت:" خروج عجولانه نیروهای خارجی ( از افغانستان) منجر به تحریک تشدید تنش نظامی-سیاسی و افزایش اقدامات نظامی (در افغانستان) شد. با این وجود آمریکایی ها بیشتر دغدغه امکان ایجاد مسیر های ترانزیتی جدید و ساختارهای لجستیکی در کشورهای آسیای مرکزی و استقرار پایگاه ها و مجموعه های خود (در این مناطق) را دارند."

وی افزود:" معتقدیم که این روند هیچ نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت، و صرفا می تواند حضور درازمدت اتحادیه (ناتو) در منطقه و بی ثباتی بیشتر را به دنبال داشته باشد."

وزیر دفاع روسیه همچنین در دیدار با شرعلی میرزو، وزیر دفاع تاجیکستان گفت یکسری رزمایش قرار است به صورت دو جانبه و در چارچوب سازمان معاهده جامع امنیتی برای تمرین مقابله با تهدیدهای احتمالی انجام شود. روند تحویل اضافی و رایگان سلاح و تجهیزات روسی به ارتش تاجیکستان انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала