شویگو: خروج عجولانه نیروها باعث وخامت سریع اوضاع در افغانستان شد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه می‌گوید، خروج شتابزده نیرو های آمریکایی از افغانستان منجر به افزایش فعالیت های تروریستی در منطقه شد و حل این اوضاع نیاز به اقدامات ویژه دارد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه (28 جولای) در بیاناتی اظهار داشت: " افزایش فعالیت های تروریستی در افغانستان در پس زمینه خروج عجولانه نیروهای خارجی از این کشور باعث وخامت سریع اوضاع در افغانستان شد که مستلزم اتخاذ تدابیر مناسب است و چنین کارهایی در حال حاضر جریان دارد".

تمرینات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
گروه بندی نظامی روسیه برای رزمایش مشترک با تاجیکستان در مرز با افغانستان + ویدئو

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با شیرعلی میرزو، همتای تاجیکستانی خود گفت: "امروز ، کار مشترک برای خنثی سازی تهدیدات از خاک همسایگان افغانستان مورد توجه قرار گرفته است. عقب نشینی عجولانه نیروهای خارجی از آنجا منجر به وخامت سریع اوضاع و افزایش فعالیت های تروریستی شد. این وضعیت نیاز به اقدامات مناسب دارد. این کار در حال حاضر در حال انجام است. "

وزرای دفاع و تاجیکستان درباره اوضاع در مرز بین افغانستان و تاجیکستان و اقدامات مشترک برای خنثی کردن تهدیدهای مرتبط با افزایش درگیری‌ها در افغانستان گفتگو کردند.

روسیه یک پایگاه نظامی در تاجیکستان دارد و این کشور نگران وخامت اوضاع در افغانستان است.

وزیر دفاع روسیه روز گذشته  برای نظارت بر رزمایش مشترک نیروهای نظامی تاجیکستان، ازبکستان و روسیه وارد دوشنبه، پایتخت تاچیکستان شد.

روسیه، تاجیکستان و ازبکستان قرار است ماه آتی میلادی در مرز تاجیکستان و افغانستان رزمایش برگزار کنند. مسکو برای تقویت تاجیکستان جنگ افزارهای جدید به این کشور ارسال کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала