استرالیا: ادامه کشتار غیرنظامیان از سوی طالبان نگران کننده است

© Photo / Ministry of Foreign Affairs of Afghanistanاسترالیا: ادامه کشتار غیرنظامیان از سوی طالبان نگران کننده است
استرالیا: ادامه کشتار غیرنظامیان از سوی طالبان نگران کننده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
عضو شوید
ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا طی تماس تلفونی با محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان از ادامه خشونت و کشتار غیرنظامیان به ویژه زنان و دختران از سوی طالبان ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حنیف اتمر، وزیر امور خارجه کشور با ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا در مورد وضعیت جاری کشور، روابط دیپلوماتیک، ادامه کمک‌های بشردوستانه و چشم انداز صلح در افغانستان گفتگو کرده است.

توقع افغانستان از چین در رابطه با سفر هیئت طالبان به این کشور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
توقع افغانستان از چین در رابطه با سفر هیئت طالبان به این کشور

طبق اعلامیه، وزیر امور خارجه استرالیا در این تماس تلفونی گفته است که این کشور قویاً حامی صلح عادلانه، مستمر و آبرومندانه در افغانستان بوده و روی اهمیت مذاکرات صلح برای افغانستان تأکید می‌کند. او از طالبان خواسته است که برای دسترسی به صلح به تعهدات خود پابند باشند.

براساس اعلامیه‌ وزارت امور خارجه، محمدحنیف اتمر از دو دهه همکاری استرالیا در عرصه‌های مختلف امنیتی، توسعه‌یی و بشری ابراز قدردانی کرده و گسترش روابط دو کشور را برای حفظ ارزش‌ها و منافع مشترک، به‌ویژه در اوضاع فعلی در افغانستان که با بحران جنگ، خشک‌سالی، عدم مصونیت غذایی و کووید-19 روبه‌رو است، مهم خوانده است.

وزارت امور خارجه تصریح کرده است دو طرف توافق کردند تا روی اقدامات عملی از جمله احیای حضور دایمی دیپلماتیک در کابل، پی‌گیری قضایا و جرایم جنگی تعدادی از نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان، تجدید توافق‌نامه مشارکت دوجانبه و همچنین امضای تفاهم‌نامه مساعدت‌های توسعه‌یی برای سال‌های 2021 تا 2024 میلادی با هم کار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала