کابلوف: در پاکستان قوت‌هایی هستند که می خواهند تجربه طالبان را تکرار کنند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: در پاکستان قوت‌هایی هستند که می خواهند تجربه طالبان را تکرار کنند
کابلوف: در پاکستان قوت‌هایی هستند که می خواهند تجربه طالبان را تکرار کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که در پاکستان برخی از قوت‌ها وجود دارند که می‌خواهند تجربه گروه طالبان را تکرار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژۀ رئیس‌جمهور روسیه و مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، امروز (پنجشنبه، 29 جولای) در یک جلسه توجیهی گفت که برخی از قوت‌ها در پاکستان دوست دارند که تجربه طالبان (گروه ممنوع در روسیه) را تکرار و وضعیت آن کشور (پاکستان) را بی‌ثبات کنند.

کابلوف: طالبان بیشتر از نیم افغانستان را کنترول می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
کابلوف: طالبان بیشتر از نیم افغانستان را کنترول می‌کنند

وی گفت: پاکستان یک شریک قابل اعتماد روسیه است. ما باهم هم عقیده‌ایم به این معنا که رهبری پاکستان این موضوع را علناً در بالاترین سطح اعلام کرد که علاقه به تبدیل شدن افغانستان به امارت اسلامی که بر جامعه پاکستان تاثیر خواهد گذاشت، ندارد. در آن کشور قوت‌های وجود دارند که می‌توانند از تجارب طالبان افغانستان الهام گرفته و سعی در ایجاد بی‌ثباتی در اوضاع پاکستان داشته باشند.

آقای کابلوف خاطرنشان کرد، علاقه‌مندی پاکستان، روسیه و همچنان کشورهای همسایه در روند برقراری صلح در افغانستان با هم مطابقت دارند.

وی افزود: پاکستان، مانند روسیه و تقریباً همه همسایگان، علاقه‌مند است تا در افغانستان صلح برقرار شود و به یک پل تجاری و اقتصادی قابل اعتماد بین پاکستان و اوراسیا تبدیل شود.

نمایندۀ ویژۀ رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان تاکید کرد که تیره شدن روابط کابل و اسلام‌آباد در درجه اول به دلیل اوضاع سیاسی داخلی در افغانستان است.

آقای کابلوف اضافه کرد که روابط میان دو کشور (افغانستان و پاکستان) گاهی خوب و گاهی هم بد به نظر رسیده است.

وی گفت: روابط دو کشور به دلیل حوادث نظامی-سیاسی در افغانستان در حال تیره شدن است. گاهی اوقات به نظر می‌رسد، در کابل کسانیکه باید پاسخگو و از خاکشان در برابر طالبان دفاع کنند، وقتی در این کار شکست می‌خورند به دنبال پیدا کردن گوسفند قربانی هستند، پاکستان همیشه یک هدف بسیار مناسب است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала