وزرای دفاع ترکیه و افغانستان در خصوص امنیت فرودگاه کابل گفتگو کردند

© Photo / Facebook account of acaa gov afوزرای دفاع ترکیه و افغانستان در خصوص امنیت فرودگاه کابل گفتگو کردند
وزرای دفاع ترکیه و افغانستان در خصوص امنیت فرودگاه کابل گفتگو کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ترکیه با نشر یک بیانیه اعلام کرده است که در جریان این گفتگو در خصوص روابط دوجانبه و امنیت منطقه و فرودگاه بین المللی کابل تبادل نظر شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که خلوصی آکار و بسم الله محمد، وزرای دفاع ترکیه و افغانستان طی تماس تلفنی در خصوص امنیت منطقه و فرودگاه بین المللی کابل گفتگو کردند.

نیروهای ترکیه ای در افغانستان در اقدامات و عملیات های نظامی شرکت نمی کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
نیروهای ترکیه ای در افغانستان در اقدامات و عملیات های نظامی شرکت نمی کنند

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: "در جریان این گفتگو در خصوص روابط دوجانبه و امنیت منطقه و فرودگاه بین المللی کابل (حامد کرزای) تبادل نظر شد. خلوصی آکار خاطرنشان کرد که ترکیه مدتهاست که فعالیت های خود را برای صلح و رفاه برادران افغان انجام می دهد و همانطور که طیب اردوغان، رئیس جمهورترکیه گفت، تا جایی که وی بخواهد از مردم افغانستان حمایت خواهد کرد. همچنبن درباره اهمیت حفظ روند صلح در افغانستان نیز گفتگو شد. "

پیش از این آکار گفته بود که آنکارا پیشنهاد داده است پس از خروج نیروهای امریکایی در صورت اجرایی شدن برخی شروط امنیت فرودگاه کابل را تامین کند. وی سپس اعلام کرد که هنوز تصمیمی در مورد تامین امنیت فرودگاه کابل اتخاذ نشده است و مذاکرات با ایالات متحده و افغانستان در این خصوص درجریان است. این در حالی است که اجمل عمر شینواری سخنگوی نهادهای امنیتی افغانستان اعلام کرد که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیروهای افغان مسئولیت فرودگاه کابل را بر عهده خواهند داشت و خارجی ها فقط امور فنی را انجام خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала