پنتاگون قصد دارد بودجه بازسازی چرخ‌بال‌های "می-17" در افغانستان را قطع کند

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر پنتاگون قصد دارد بودجه بازسازی چرخ‌بال‌های "می-17" در افغانستان را قطع کند
پنتاگون قصد دارد بودجه بازسازی چرخ‌بال‌های می-17 در افغانستان را قطع کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا برنامه های دفاعی برای تعمیر و بازسازی جنگنده‌های روسی در افغانستان را در سال 2022 خاتمه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، جان سپکو بازرس ویژه امریکا برای افغانستان در گزارش سه ماهه جدید که به كنگره امریكا سپرده است، آمده است که نیروهای هوایی افغانستان طبق ابتکارات امریکا، بجای جنگنده های می-17 از چرخ‌بال‌های «UH-60 Black Hawk» استفاده خواهند کرد.

    عدم تعهد آمریکا و سقوط پی‌هم چرخبال های ارتش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2020
عدم تعهد آمریکا و سقوط پی‌هم چرخبال های ارتش افغانستان

براساس این گزارش، تا روند انتقال جنگنده‌های UH-60 به افغانستان تکمیل نشود، شماری از این جنگنده‌ها درپارک‌ها باقی می مانند تا توانایی رزمی را فراهم کنند.
رئیس اداره بازرس ویژه امریکا برای افغانستان در جلسه توجهی با گروه «Defense Writers Group» قادر به ارائه گزارش نشد. وی افزود که در مورد برنامه های بعدی دولت امریكا در مورد Mi-17 در افغانستان اطلاعات اضافی ندارد.
سپکو خاطرنشان کرده است که تصمیم واشنگتن برای انتقال نیروی هوایی افغانستان از Mi-17 به UH-60 از نظر وی مشکل ساز است.
وی خاطر نشان کرد که آنها در گزارش قبلی، به این نتیجه رسیدیم که نیروی هوایی افغانستان با استفاده از بالگردهای شوروی سابق تقریباً 90-97، قوی بوده اند.
سپکو در عین حال افزود که تصمیم انتقال افغان ها به UH-60 جنبه های سیاسی دارد و از بحث در مورد چنین جزئیاتی خودداری کرد.
نیروی هوایی افغانستان اکنون نیمه آمریکایی و نیمه روسی است. هلی کوپترهای ترابری Mi -7 و Mi- 17 چند فروند هلیکوپتر تهاجمی Mi-24، که همگی ساخت روسیه هستند، در افغانستان خدمت می‌کنند. مشخص نیست که تعداد مجموعی این هلی کوپترها چند فروند بوده و چه مقدار از آن‌ها عملیاتی هست. چند سال پیش آمریکا متعهد به ارسال 160 فروند هلی کوپتر بلک هاوک دست‌دوم به افغانستان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала