دروغ و غرور دلیل شکست امریکا در افغانستان

© Photo / SIGARدروغ و غرور دلیل شکست امریکا در افغانستان
دروغ و غرور دلیل شکست امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
عضو شوید
غرور و دروغ دلیل اصلی عدم موفقیت ایالات متحده در افغانستان بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان سپکو بازرس ویژه امریکا برای افغانستان در جلسه توجهی با گروه «Defense Writers Group» چنین اظهار داشته است.
سپکو گفت: "من به دو کلمه اشاره می کنم که می تواند افغانستان را توصیف کند، یک: غرور (این دیدگاه)، ما می‌توانیم یک کشور ویران را تصاحب کرده و در مدت زمان مورد استفاده آنرا به «ناروی» کوچک تبدیل کنیم و دوم اینکه دروغ و فریب."
وی اظهار داشت: "اغراق کردیم و بیش از حد اغراق کردیم، سفرا، جنرالان و همه مقامات همیشه به کنگره می‌گفتند که ما در آستانه رسیدن به یک پیشرفت هستیم." سپکو افزود: ما چندین بار شکست خوردیم که 360 درجه چرخش داشتیم. ما مثل یک «فرفره» هستیم. مشکل افغانستان همین است.
به نظر وی، این مشکل نه تنها برای افغانستان معمول است: من معتقدم که شما آن را در سایر کشورهایی که وارد آن شده ایم پیدا خواهید کرد. ما باید صادق باشیم. با خود و با مردم امریکا که هزینه آن را می پردازند. نه تنها با پول، بلکه همچنین با خون."
او از تلاش‌های واشنگتن برای تشکیل یک دولت مرکزی قدرتمند در افغانستان انتقاد کرد: ما به افغانستان آمدیم که یک دولت مرکزی قدرتمند ایجاد خواهیم کرد که توجه مارا متمرکز خواهد کرد و این یک اشتباه بود.
سپکو می‌افزاید که كه تلاش های امریكا برای ریشه كن كردن تولید و تجارت غیرقانونی مواد مخدر در افغانستان کاملاً ناکام بود.
مدیر اداره بازرس افغانستان گفت: "آنچه شما در افغانستان می‌بینید مشکل دولت امریکا است، ما یک سیستم نفرت انگیز داریم. ما آنچه که در افغانستان اتفاق افتاد از آن درس می‌گیریم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала