پاکستان برای بررسی مسائل پناهندگان افغانستانی کارگروه ویژه تشکیل داد

© Office of the Spokesperson, Mofa Pakistan facebookپاکستان برای بررسی مسائل پناهندگان افغانستانی کارگروه ویژه تشکیل داد
پاکستان برای بررسی مسائل پناهندگان افغانستانی کارگروه ویژه تشکیل داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به رو آوردن پناهندگان افغانستانی به این کشور، از تشکیل کارگروه ویژه در این زمینه خبر داد.

نگرانی وزارت خارجه افغانستان از ادامهٔ اظهارات غیرمسلکی وزیر داخلهٔ پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
نگرانی وزارت خارجه افغانستان از ادامهٔ اظهارات غیرمسلکی وزیر داخلهٔ پاکستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تأکید بر اینکه موضوع کاهش سطح روابط دیپلماتیک با افغانستان به هیچ عنوان در دست بررسی نیست، اظهار داشت: پاکستان هیچ مورد علاقه‌ای به انجام این کار ندارد.

زاهد حفیظ چودری افزود: چین نقش مهمی در منطقه دارد. چین و پاکستان خواهان صلح و ثبات در افغانستان بوده و هر دو کشور همیشه برای گفت‌وگوهای میان افغانستانی ها تلاش کرده اند. پاکستان همیشه تسهیل‌گر راه حل سیاسی مسائل افغانستان بوده است.

به گفته وی، وقت آن است که همه توان خود را معطوف به حل سیاسی مسئله افغانستان کنیم چرا که یک راه حل جامع سیاسی ضروری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به انجام تحقیقات کامل درباره پرونده دختر سفیر افغانستان یادآور شد: در این راستا از 200 پرسنل امنیتی برای تحقیقات استفاده شده است. سفیر افغانستان و خانواده اش نیز باید با ما همکاری کنند تا این تحقیقات به نتیجه برسد.

وی گفت: در پاکستان حدود 3 میلیون مهاجر افغان وجود دارد. ما نمی خواهیم اوضاع امنیتی در این کشور بیش از پیش خراب شود زیرا توانایی پذیرش پناهندگان بیشتر را نداریم.

چودری افزود: ما معتقدیم پناهندگان افغان باید به کشور خود برگردند و یک کارگروه در زمینه پناهندگان تشکیل شده است. ما خواهان پایان دادن به خشونت و تحقق صلح در افغانستان بوده و می خواهیم مرزهای پاکستان افغانستان مرزهای امن نامیده شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала