عمران خان از سیاست امریکا در برابر طالبان انتقاد کرد

© AP Photo / B.K. Bangash عمران خان از سیاست امریکا در برابر طالبان انتقاد کرد
   عمران خان از سیاست امریکا در برابر طالبان انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان: امریکا میتوانست در زمان حضور یک صد وپنجاه هزار نیروی ناتو از آدرس قوت با طالبان گفت‌وگو نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نخست وزیر پاکستان می‌پرسد اکنون که شمار اندکی از نیروهای خارجی در افغانستان مانده‌اند، طالبان چگونه سازش کند در حالی که به گفتۀ او امریکا میتوانست در زمان حضور یک صد وپنجاه هزار نیروی ناتو از آدرس قوت با این گروه  گفت‌وگو نماید.

عمران خان: تحمیل یک دولت با زور راه‌حلی برای توقف درگیری‌ها در افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عمران خان: تحمیل یک دولت با زور راه‌ حل توقف جنگ در افغانستان نیست

 عمران خان می‌افزاید  که سه میلیون پناهجوی افغان که در پاکستان اند، بیشترشان با طالبان همدردی دارند.

نخست وزیر پاکستان  در حالی که بر حل معضل افغانستان از راه گفتگو تاکید می ورزد، اما می‌گوید که زمان خوب برای گفتگو با طالبان هنگامی بود که امریکا در افغانستان حضور گسترده داشت.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این باره بیان داشت:«امریکاییان می توانستند گفتگوها را با طالبان از موقف قوت هنگامی داشته باشند که در افغانستان یک صد و پنجاه هزار نیروی ناتو بود، اکنون که چندهزار نیروی شان در افغانستان مانده  چگونه انتظار سازش با  طالبان را دارند؟».

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به پرسشی که آیا  شهروندان پاکستان در جنگ افغانستان کشته می‌شوند  می‌گوید که در حدود سه میلیون پناهجوی افغان در پاکستان زنده‌گی می‌کنند و این‌ها همدردی با طالبان دارند و تشخیص آنان به پاکستان مشکل است.

عمران خان همچنین  افزاید که سازش سیاسی میان طالبان وحکومت است، تا یک حکومت فراگیر شکل گیرد. این یگانه راه حل است. منافع پاکستان صلح درآنجاست. سه میلیون مهاجرافغان درپاکستان اند.تقریبا همه آنان پشتون اند وهمه یا بسیاری ازآنان همدردی با طالبان دارند. چه گونه پاکستان ارزیابی کند که چه کسی برای جنگ یا جنگ نکردن به افغانستان می رود، درحالی که بیست وپنج تا سی هزار هر روز ازمرز می گذرند.

پیش از این رییس‌جمهور غنی، پاکستان را به پشتیبانی ازطالبان متهم کرد و گفت که نزدیک به ده هزارجنگجوی پاکستانی وکشورهای دیگر از یک ماه  به این سو به به افغانستان هجوم آورده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала