تاراج ابزارهای رادیو «دهراود غژ» ارزگان از سوی طالبان 

© NaiSupportingOpenMediaInAfghanistan تاراج ابزارهای رادیو «دهراود غژ» ارزگان از سوی طالبان 
تاراج ابزارهای رادیو «دهراود غژ» ارزگان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
عضو شوید
نی پشتیبانی کننده رسانه های افغانستان از تاراج ابزارهای رادیو «دهراود غژ» خبر داد. 
کشته و زخمی شدن 15 طالب مسلح در دهراود ولایت ارزگان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2020
کشته و زخمی شدن 15 طالب مسلح در دهراود ولایت ارزگان

به گزارش اسپوتنیک، نی پشتیبانی کننده رسانه های افغانستان امروز جمعه 8 اسد 1400 نوشت: نی یک‌بار دیگر از طرف‌های درگیر می‌خواهد تا اولویت شان را حفظ جان خبرنگاران و ساختارهای رسانه‌ای قرار دهند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که خبرهایی از ولایت ارزگان به گوش می‌رسد، که گویا طالبان پس از تصرف ولسوالی دهراود ولایت ارزگان، وسایل رادیوی (دهرارود غژ) را تاراج و تعمیر این رسانه را تخریب کرده‌اند.
نی افزوده است، که احمدشاه ساحل سخنگوی ولایت ارزگان گفته است، که طالبان دفتر این رادیو را منهدم و وسایل آنرا با خود به ولایت هلمند برده‌اند.
درباره تاراج ابزار این رسانه ای شنیداری نی نوشته است، که باآنکه طالبان گفته بودند، که با خبرنگاران، سازمان‌های رسانه‌ای و زیرساخت‌ها کاری ندارند و در امان می‌باشند؛ اما دیده می‌شود که آن‌ها خلاف گفته‌های خود عمل نموده و افراد آنها دست به تاراج و تخریب زیرساخت های رسانه ای می‌زنند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که نی از حکومت افغانستان می‌خواهد که درزمینۀ تحفظ ساختارهای رسانه‌ای توجه نماید، ما از نهادهای بین‌المللی به‌خصوص کسانی که در میز مذاکره حضور دارند می‌خواهیم تا مسئله حفظ زیرساخت‌های رسانه‌ای و جان خبرنگاران را به طالبان تفهیم نمایند تا آنرا مدنظر داشته باشند.
نی در ادامه نوشته است، که نی نگران جان خبرنگاران و سازمان‌های رسانه‌ای بوده یک‌بار دیگر و با تأکید از طرف‌های درگیر می‌خواهد رسماً اطمینان دهند که به خبرنگاران و رسانه‌ها کاری ندارند.
در پایان این خبرنامه نی آمده است، که پیش‌ازاین نیز طالبان در ولایت هرات پس از تصرف ولسوالی شیندند، وسایل رادیو طنین را تاراج و صدای این رسانه را برای همیشه خاموش نمودند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این نیز جنگجویان گروه طالبان ابزارهای برخی ساختمان های ملکی و دولتی را به تاراج و ساختمان های دولتی را منفجر کرده بودند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала