حمایت قاطع رهبران سیاسی و جهادی از نیروهای امنیتی در نبرد با طالبان

© @https://twitter.com/ARG_AFGحمایت قاطع رهبران سیاسی و جهادی از نیروهای امنیتی در نبرد با طالبان
حمایت قاطع رهبران سیاسی و جهادی از نیروهای امنیتی در نبرد با طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
جلسه مشورتی رهبران سیاسی و جهادی کشور با محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز شنبه، نهم اسد، در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری اعلامیه‌ سه جلسه مشورتی رهبران سیاسی و جهادی کشور با محمداشرف غنی را به نشر رسانده است.

طبق این اعلامیه، رهبران سیاسی و جهادی حمایت قاطع خود را نیروهای امنیتی در نبرد با طالبان اعلام کرده‌اند.

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
کرزی به حکومت و طالبان: صلح کنید، با جنگ به جایی نمی‌رسید

در اعلامیه آمده است: «شهامت و ایستاده‌گی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقابل تجاوز و حملات تروریستی و ایستاده‌گی و بسیج مردم افغانستان در این راستا قابل ستایش است. رهبران سیاسی و جهادی افغانستان از دفاع مشروع نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و بسیج مردمی افغانستان در حمایت از آن‌ها، نه تنها قدردانی می‌کند بلکه با تمام توان برای بسیج بیش‌تر مردم برای دفاع از افغانستان تلاش خواهند کرد.»

اعلامیه نوشته است که دفاع از مردم و تمامیت ارضی افغانستان و ناموس و نهادهای ملی، ارزش‌های مشترک حقوق زنان و سایر حقوق و آزادی‌هایی که در قانون اساسی تسجیل یافته است، مکلفیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان بوده و دولت افغانستان از این ارزش‌ها در برابر هر نوع تعرض دفاع می‌کند.

در جلسه مشورتی رهبران سیاسی و جهادی با رییس جمهور غنی تأکید شده است که قطع جنگ و رسیدن به صلح عادلانه و پایدار اولویت جمهوری اسلامی افغانستان و برای رسیدن به این «مرام ولا قربانی‌های زیادی» را متحمل شده است.

هم‌چنان تأکید شده است که تلاش‌های شورای عالی مصالحه ملی و هیأت مذاکره‌کننده دولت در راستای تأمین صلح قابل قدر است و این هدف کماکان دنبال خواهد شد.

در این نشست برخی از رهبران سیاسی از جمله حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، صلاح‌الدین ربانی، رییس حزب جمعیت و گلبدین حکمتیار رییس حزب اسلامی حضور نداشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала