دلیل احتمالی آتش‌سوزی در ترکیه اعلام شد

© REUTERS / Presidential Press Office / Murat Cetinmuhurdar دلیل احتمالی آتش‌سوزی در ترکیه اعلام شد
دلیل احتمالی آتش‌سوزی در ترکیه اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که در مقام‌های ترکیه در حال بررسی علل آتش‌سوزی جنگل‌هایی هستند که جنوب این کشور را فرا گرفته است و همچنان بررسی احتمال عمدی بودن آن را آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز برای بررسی اوضاع منطقه آتش‌سوزی به آنتالیا رفته است می‌گوید که حریق عمدی می‌تواند عامل آتش‌سوزی جنگل‌ها باشد.

ترکیه آتش سوزی در جنوب کشور را فاجعه ملی خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
ترکیه آتش سوزی در جنوب کشور را فاجعه ملی خواند

وی در این خصوص گفت: ما در حال بررسی دقیق علل آتش‌سوزی هستم. اگر چنین خائنین وجود داشته باشد که بتوانند سرزمین خود را بسوازنند، مجازات سختی را متحمل خواهند شد.

پیش از این، بکر پاکدمیرلی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه گفته بود که 88 آتش‌‌سوزی جنگل‌ها در 30 ولایت ترکیه را در چهار روز گذشته کنترول کردیم. کنترول 10 آتش‌سوزی در ولایت‌‌های آدانا (منطقه «پوس»)، آنتالیا (ماناوگات، آکسی، قاضی پاشا)، موگلا (مارماریس، کویچگیز)، مرسین، آیدینجیک، سیلیفکه)، عثمانیه (کادیرلی) ادامه دارد.

تاکنون بر اثر این آتش‌سوزی 6 تن از شهروندان ترکیه‌ای جان خود را از دست داده‌اند و 410 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. هوای گرم و وزش باد شدید باعث شده تا شعله‌های آتش در اطراف شهر ماناوگات در 75 کیلومتری (45 مایلی) شرق شهر آنتالیا و روستا‌های اطراف گسترش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала