نبیل: افغانستان هزینه سنگین صلح نیابتی خلیلزاد با طالبان را می پردازند

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
همزمان با تشدید درگیری ها در بسیاری از نقاط کشور، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که امروز مردم افغانستان، هزینه سنگین صلح نیابتی زلمی خلیلزاد را پرداخت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گذشته با اشاره به وضعیت فعلی کشور، در توییترش نوشته پیامد معامله دوحه زلمی خلیلزاد.

او نوشته است که «متاسفانه افغان‌ها هزینه سنگینی برای «صلح نیابتی» داكتر خليلزاد می پردازند»

این اظهارات او در حالی مطرح می شود که اخیرا جنگ در بسیاری از نقاط کشور به شدت افزایش یافته است.

در ماه های اخیر جنگجویان طالبان، موفق شدند که بیش از صد ولسوالی را به کنترول شان درآورند. این گروه همچنین در یک ماه اخیر حملاتی را بر مراکز ولایت ها نیز راه اندازی کرده است.

در حال حاضر، قندهار، غزنی، هرات، هلمند، تخار و برخی از ولایت های دیگر شاهد افزایش حملات طالبان بر مراکز شهرها هستند.

سیگار یا بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان نیز در تازه ترین گزارش خود گفته است که «روند کلی به‌وضوح برای دولت افغانستان نامساعد است و در صورتی که به این وضع رسیدگی نشود و اوضاع به حال قبل باز نگردد، بیم آن می‌رود که دولت آن کشور با بحران موجودیت رو‌به‌رو شود.»

سیگار، هشدار داده است که طالبان هیچ دلیلی ارایه نکرده‌اند که نشان دهد آن‌ها از حملات خود خواهند کاست. در این گزارش آمده است: «به رغم درخواست‌های مکرر مقام‌های آمریکایی از طالبان برای کاهش میزان خشونت در راستای تعهدات‌ آن گروه در توافق با ایالات متحده، طالبان چنین نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала