ستایش آمریکا از تسلیحات مدرن روسیه در نبرد های زیر آب

CC0 / / ستایش آمریکا از تسلیحات روسیه برای نبرد های زیر آب
ستایش آمریکا از تسلیحات روسیه برای نبرد های زیر آب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
تحلیلگر آمریکایی در زمینه نظامی می‌گوید روسیه یک سلاح "دو محیطی" ابتکاری منحصر به فرد دارد که در شرایط زیر آب نیز همانند خشکه اثر خود را از دست نمی دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر سوچیو، نویسنده چندین کتاب نظامی از میشیگان آمریکا، در مقاله برای نشریه The National Interest  تسلیحات آمفیبیا "دومحیطی" روسیه را ستایش نموده است.

 به گفته این نویسنده یکی از راه های مسلح کردن یک سرباز نیروهای ویژه زیر آب، تفنگ های زیر آب است. اما تفنگ زیر آب روی سطح زمین بی تأثیر است و فردی که برای جنگ در خشکی نیز آماده می شود باید سلاح دوم را با خود حمل کند.

 آمریکا از انهدام تسلیحات روسیه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
آمریکا از انهدام تسلیحات روسیه سخن گفت

تحلیلگر آمریکایی در زمینه مسائل نظامی یادآور می‌شود که «سلاح های نظامی مدرن روسیه می توانند با قرار گرفتن در معرض آب همچنان عملکرد خوبی داشته باشند. مشکل این است که تعداد بسیار کمی از سلاح ها می توانند در شرایط غوطه وری کامل در آب برای مدت طولانی کار کنند. علاوه بر این، سلاح هایی که برای عملیات نظامی در خشکی طراحی شده اند عموماً تأثیر مشابهی در زیر آب ندارند».

برای حل این مشکل، روسیه تفنگ ویژه" دو محیطی -ADS" "ساخته است که همزمان برای نبردهای زیر آب و روی سطح مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به قرارگیری محفظه در پشت ماشه، اجازه می دهد تا شلیک هم توسط فشنگ کالیبر 5.45 × 39 معمولی که برای AK-74 در سراسر جهان معمول است و هم  توسط فشنگ های زیر آب PSP 5.45 با نصب همان نوع خشاب های معمولی با فشنگ های مربوطه، انجام شود.

تفنگ دو محیطی ADS" " در سال 2007 ساخته شد، اما در سال 2013 به دسترس ارتش قرار گرفت. این سلاح دارای چندین مزیت است که مهمترین آنها بسته بندی فشرده و محل مناسب ماشه است.سوچیو گفت تفنگ یک سلاح گازی انتخابی است که از پیچ و مهره بسته شلیک  می کند و فقط یک دستگاه ایمنی مهاجم دارد. تفنگ تهاجمی از دقت نسبتاً بالای شلیک برخوردار است، محدوده دید در آب - 25 متر در خشکی - 600 متراست.

لازم به تذکر است که روسیه تجربه قابل توجهی در ایجاد سلاح های جنگی زیر آب به دست آورده است. در دهه 70 میلادی، تفنگ تهاجمی زیر آب APS در اتحاد شوروی ساخته شد. فاصله اصابت موثر برای تفنگ تهاجمی APS حدود 30 متر در عمق 8 متر بود (برای یک سلاح زیر آب، با غوطه وری بیشتر برد کاهش می یابد.

پیشتر این تحلیلگر مسائل نظامی آمریکا در گزارشی یادآور شد که روسیه با جدیت کامل در حال تقویت توان نظامی نیروی دریایی خود، از جمله با افزودن کشتی‌ها و زیردریایی‌های جدید است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала