سرپرست وزارت حج به مولوی انصاری: لعنت به تو فروخته شده 

© Photo / facebook account of وزارت حج و اوقافسرپرست وزارت حج به مولوی انصاری: لعنت به تو فروخته شده 
سرپرست وزارت حج به مولوی انصاری: لعنت به تو فروخته شده  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف، عالمان دینی‌ای را که در پشتیبانی از طالبان، علیه دولت تبلیغ می‌کنند، خبیث، رذیل و ترسو نامید و از دولت افغانستان خواست تا آن‌ها را زندانی کند.

محمد قاسم حلیمی، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2020
سرپرست جدید وزارت حج و اوقاف تعیین شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، محمد قاسم حلیمی، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف، عالمان دینی‌ای را که در حمایت از طالبان، علیه دولت تبلیغ می‌کنند، خبیث، رذیل و ترسو نامید و از دولت افغانستان خواست تا آن‌ها را زندانی کند.

حلیمی، روز شنبه -۹ اسد-، در یک نشست خبری گفت: «هر عالمی که با دشمن یک‌جا می‌شود، جنازه‌ی شهید ما را نمی‌خواند و علیه ملت دشمن تقویت می‌کند، بزنید، بکوبید و به زندان بیندازید…غلامی هم تا حدی! تا دیروز که معاش می‌گرفتی و رییس و معین بودی، بد می‌کردی چیزی نمی‌گفتی، امروز به خاطر این که طالب چند ولسوالی را گرفته، تو رذیل، خبیث و ترسو رفتی به دامن طالب خود را می‌اندازی؟».

وزیر حج و اوقاف، با اشاره به خطبه‌ی نمازجمعه‌ی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه هرات، گفت: «انصاری باز در هرات قلقله کرده و به امیر اسماعیل خان گفته که بشینید و شما نجنگید که دولت اسلامی بیاید. لعنت به تو فروخته شده. او منافق…اسلام که نیست تو چه بد می‌کنی که در محراب ایستاد استی؟»

 حلیمی گفت: جواب جاهلانی که در لباس علما استند، داده خواهد شد و دیگر هیچ جاهلی در منبر علیه مردم به شمشیر دشمن دست نخواهد انداخت.

او تأکید کرد: علمایی که برای طالبان تبلیغ می‌کنند و از اداره‌ی من معاش می‌گیرند «ولو که معاش از امریکایی باشد»، بروند نزد خوارج و با آن‌ها یک جا شوند.

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف، گفت: «ما رییس و روسایی داریم که ۲۰ سال از این نظام معاش خوردند، امروز ترسوی ذلیل بی‌ایمان، علیه مردم ایستاد می‌شود. معاش از من می‌خوردی باز تخم در آن‌جا می‌دهی؟».

حلیمی، هم‌چنان خطاب به طالبان گفت، که تأسیسات عامه و پل و پلچک‌ها، کافر نیستند و باید از ویران کردن آن خودداری کرد.

او افزود: «تأسیسات عامه کافر شده؟ فابریکه‌ی آرد باید بسوزد که آرد را از دیگر کشور وارد کنیم؟» او، به طالبان گفت که طرف اصلی جنگ پاکستان است و آنان آله‌ی دست و اهداف پاکستان شده اند».

آقای حلیمی، از علمای دینی پاکستان خواست که جنگ حکومت پنجاب در افغانستان را منع کنند؛ در غیر آن، حتا اگر یک نفر از شهروندان افغانستان زنده بماند، انتقام خواهد گرفت.

او گفت: «به علمای پاکستان می‌گویم که نه استاد تان مثل عزیزالرحمان و نه شاگرد عزیزالرحمان در این کشور جا ندارد. اگر امروز کشته می‌شویم، شهادت برای ما افتخار است و ذلت برای ما عیب است. مرده باد پاکستان و غلامان پاکستانی».

وزیر حج و اوقاف، در حالی این سخنان را می‌گوید، که طی روزهای اخیر، جنگ در هرات افزایش یافته و طالبان روز گذشته توانستند تا حومه‌های شهر هرات پیش‌روی کنند. مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه هرات که همواره متهم به رد حکومت و هم‌کاری با گروه‌های تروریستی بوده است، روز جمعه -۸ اسد-، با اشاره به پیش‌روی طالبان، عملا نام طالبان را به زبان آورد و برای آنان دعای پیروزی کرد.

مولوی انصاری گفت: «من علیه طالبان ایستاده شوم و از دموکراسی دفاع کنم؟ از عیاشان و شهوت‌پرستان دفاع کنم؟ پروردگارا؛ اگر امارت اسلامی به حق است، فتح، ظفر و پیروزی نصیب شان بگردان و اگر خدا ج از آن ناراض باشد، در نطفه از بین برود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала