واکنش آمریکا به حمله به دفتر نمایندگی سازمان ملل در هرات

© AP Photo / Carolyn Kasterواکنش آمریکا به حمله به دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در هرات
واکنش آمریکا به حمله به دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در هرات  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به حمله به دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در ولایت هرات، گفته که ضمن محکوم کردن این حمله گفته است که خشونت ها در افغانستان باید فورا کاهش پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قاطع حمله به مرکز کمک‌رسانی سازمان ملل در هرات، خواستار کاهش فوری خشونت‌ها در افغانستان شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به دفتر یوناما در هرات را محکوم کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به دفتر یوناما در هرات را محکوم کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در بیانیه خود از تمام بازیگران منطقه‌ای خواست که طرفین درگیر در این کشور را به شرکت در مذاکرات صلح تشویق کنند.

گفتنی است، نواحی اطراف شهر هرات که محوطه سازمان ملل متحد در آن موقعیت دارد، روز گذشته (جمعه 30 جولای)  شاهد درگیری بین طالبان و نیروهای دولتی بوده است. سازمان ملل به گونه عاجل در تلاش ایجاد یک تصویر کامل از این حمله است و به همین منظور با طرفهای درگیر در تماس است.

دیبرا لاینز، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان در این باره بیان داشت:«این حمله علیه سازمان ملل متحد اسفناک است و ما آن را به شدت محکوم می کنیم." موصوف افزود: " در قدم نخست ما به خانواده کارمند کشته شده تسلیت عرض مینماییم و برای مجروحین آرزوی صحتمندی عاجل داریم، عاملاناین حمله باید شناسایی و به پاسخگویی کشانده شوند."

یوناما گفته که حملات علیه کارکنان ملکی سازمان ملل متحد و دفاتر آنان بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است و ممکن است جنایت جنگی پنداشته شود.

در همین حال، سفارت بریتانیا در کابل و نمایندۀ غیرنظامی ناتو در افغانستان در بیانیه‌های جداگانه حمله بر دفتر یوناما در شهر هرات را محکوم کردند. 

این در حالیست که وزارت دفاع ملی روز گذشته اعلام کرد که حملات طالبان بر بخش هایی از شهر هرات با شکست مواجه شده و نیروهای امنیتی در همکاری با بسیج مردمی در حال پاکسازی این مناطق از وجود طالبان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала