کانادا سال گذشته 74 میلیون دالر سلاح به عربستان فروخته ‌است

© Flickr / Lesley Wilsonکانادا سال گذشته 74 میلیون دالر سلاح به عربستان فروخته ‌است
کانادا سال گذشته 74 میلیون دالر سلاح به عربستان فروخته ‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
یک روزنامه کانادایی از فروش تسلیحات نظامی کانادا به عربستان به ارزش 74 میلیون دالر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سعودی لیکس، یک روزنامه کانادایی فاش کرد که ریاض طی سال 2020 سلاح‌هایی از کانادا به ارزش 74 میلیون دالر خریداری کرده است.

با وجود درخواست کانادا برای توقف معاملات تسلیحاتی با سعودی‌ها، دولت فدرال با توافقی با روابط تجاری کانادا برای فروش نزدیک به 74 میلیون دالر تسلیحات به عربستان موافقت کرد.

شاهزاده سودی: عربستان گزینه‌های مختلفی برای خرید سلاح به جای امریکا دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
شاهزاده سودی: عربستان گزینه‌های مختلفی برای خرید سلاح به جای امریکا دارد

یک روزنامه کانادایی اعلام کرد که اتاوا مجوز کارگزاری را برای یک شرکت کانادایی که مواد منفجره به ارزش 73.9 میلیون دالر به عربستان سعودی می فرستد، صادر کرده است.

در سال 2018 ، پارلمان کانادا  قانونی را تصویب کرد که به اتاوا اجازه می‌داد تا کارگزاری در فروش یا انتقال سلاح یا سایر فناوری‌های محدود بین دو یا چند کشور خارجی را در صورت مشارکت کانادایی‌ها یا شرکت‌های کانادایی در معامله تنظیم کند.

این بدان معناست که معاملات تسلیحاتی خارجی با واسطه کانادایی‌ها یا شرکت‌های کانادایی خارج از کشور نیاز به مجوز کارگزاری از اتاوا دارد.

اتاوا ماهیت دقیق کالاهای فروخته شده را فاش نمی‌کند و فقط در این مورد اعلام کرد این کالاها شامل بمب‌ها، اژدرها، راکتها و سایر مواد منفجره دست ساز و تجهیزات و لوازم جانبی مربوطه می‌باشد.

فروش تسلیحات کانادا به عربستان علی رغم تحریم صدور مجوزهای صادراتی علیه این کشور پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و مرگ غیرنظامیان یمنی صورت گرفته است.

گروه‌های حقوق بشری، دانشگاهیان و مشاوران سیاسی مدتهاست که از «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا خواسته‌اند فروش تسلیحات نظامی به عربستان را متوقف کند اما دولت لیبرال مدعی است که در صورت توقف این فروش کانادا میلیاردها دالر ضرر می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала