دیدبان حقوق بشر در واکنش به قتل خاشه: طالبان به کشتار های انتقام جویانه رو آورده‌اند

© Media office of The Second Vice President of Islamic Republic of Afghanistanدانش: سیلی بر صورت خاشه سیلی بر صورت همه شهروندان افغانستان است
دانش: سیلی بر صورت خاشه سیلی بر صورت همه شهروندان افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید که علی‌رغم ادعای گروه طالبان مبنی بر اینکه جنگ‌جویانش را به خویشتن‌داری دستور داده‌اند، این گروه منتقدان خود را مورد حمله قرار می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان دیدبان حقوق بشر سازمان ملل متحد در اعلامیه دیده‌بان که روز جمعه، (8اسد)  منتشر شد می‌گوید که گروه طالبان با وجود ادعای رهبری این گروه که می‌گویند خویشتن‌داری را در پیش گرفته است، منتقدان شناخته شده این گروه هدف قرار می‌گیرد.

این نهاد با اشاره به قتل خاشه جوان، طنزپرداز کندهاری گفته است که قتل او و سایر رویدادهای اخیر نشان می‌دهد که فرماندهان گروه طالبان تمایل به شکستن انتقادها و اعتراضات شدید مردم افغانستان دارند.

قتل مرموز یک پسر 13 ساله در قلمرو زیر ادارۀ طالبان در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
قتل مرموز یک پسر 13 ساله در قلمرو زیر ادارۀ طالبان در بدخشان

پاتریشیا گاسمن ، مدیر بخش آسیا در دیده‌بان حقوق بشر گفته است: «ظاهرا نیروهای طالبان خاشه جوان را اعدام کرده‌اند؛ زیرا او رهبران این گروه را مسخره می‌کرده است.»

گاسمن افزوده است: «رهبری طالبان معمولاً حمله بر منتقدان شان را رد می‌کند؛ اما این جنگ‌جویان طالبان هستند که مسوولیت متوقف کردن کشتارها را بر عهده دارند.»

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر به نقل از منابع محلی در کندهار تصریح کرده است که در روستاهای اطراف مرکز این ولایت، فرماندهان طالبان تعداد زیادی از افراد مرتبط با دولت را بازداشت کرده‌اند.

طبق معلومات این نهاد، در تازه‌ترین مورد گروه طالبان دو تن را که برادرانشان کارمند دولت هستند، از خانه شان در ساحه «قسام پل» ولسوالی دند ربودند که تا هنوز خبری درباره آن‌ها در دست نیست.

با این حال دیده‌بان حقوق بشر حملات تلافی‌جویانه از سوی گروه طالبان را مجازات جمعی عنوان کرده است و آن را ممنوع خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала