امریکا از ساخت «بدترین کابوس» برای روسیه خبر داد

© Photo / Public Domainامریکا از ساخت «بدترین کابوس» برای روسیه خبر داد
امریکا از ساخت «بدترین کابوس» برای روسیه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
عضو شوید
نشریه امریکایی در مقاله جدید اش بمب‌افکن جدید بی-21 نیروی هوایی امریکا را «بدترین کابوس» برای روسیه می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی نشنال اینترست در مقاله اش می‌نویسد که بمب‌افکن استراتژیک جدید بی-21ریدر می‌تواند دردسرساز بزرگ برای سیستم‌های دفاع هوایی روسیه باشد.

اف-35 مواظب باش! جاپانی‌ها شیفتۀ جنگنده جدید روسیه شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
اف-35 مواظب باش! جاپانی‌ها شیفتۀ جنگنده جدید روسیه شدند

«کریس آزبورن»، نویسنده این مقاله تاکید می‌کند که بسیاری از ویژگی‌های طیاره (بی-21ریدر) ممکن هرگز فاش نشوند. با این حال، یک مقام ارشد نیروی هوایی امریکا به این روزنامه‌نگار گفته است که بمب‌افکن مخفی جدید صرف نظر از زمان روز تهدیدی برای هر هدفی در هر نقطه از جهان خواهد بود. آزبورن رد نکرد که بی-21 بر روی سیستم‌های دفاع هوایی مشابه روسی و چینی آزمایش شود.

این روزنامه‌نگار همچنان به سیستم‌های اس-400 و اس-500 اشاره کرد که به گفته توسعه دهندگان می‌تواند «طیاره‌های مخفی» را شناسایی و منهدم کند.

آزبورن افزود، در حالی که سیستم‌های دفاع هوایی روسیه موثر هستند، اما شناسایی و انهدام بی-21 پیشرفته برای آنها بسیار دشوار خواهد بود. به نظر وی، مسکو به رادارهای حساس‌تری نیاز دارد که بتواند حرکت بمب‌افکن را به‌طور دقیق ردیابی کند. روزنامه‌نگار خلاصه می‌کند که داشتن تکنالوژی کاملاً جدید مخفی می‌تواند طیاره را به «بدترین کابوس» روسیه تبدیل کند.

بمب‌افکن بی-21ریدر توسط نورثروپ گرومن در حال توسعه است و قرار است در سال 2025 قابل بهره‌برداری سپرده شود و قادر به حمل سلاح‌های راکتی و بمبی است.

انتظار می‌رود که سلاح‌های غیر هسته‌ای اصلی بی-21 راکت‌های ابرصوت باشند به ویژه (AGM-183A ARRW).

در این زمینه، روسیه هنوز از امریکا جلوتر است، زیرا راکت‌های ابرصوت هوانوردی آن در حال حاضر در خدمت نیروی هوایی اش قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала