Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسمی؛ شوچنکو از هدایت تیم ملی اوکراین کنار رفت + عکس

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر آندره شوچنکو
آندره شوچنکو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
عضو شوید
آندری شوچنکو، سرمربی و اسطوره فوتبال اوکراین تایید کرد که امروز آخرین روز کار او به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورش بود و به همکاری خودش با فدراسیون فوتبال اوکراین پایان خواهد بخشید.

به گزارش اسپوتنیک، ماموریت آندری شوچنکو، به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اوکراین امروز پایان یافت و وی با افتخار و پس از رساندن آبی‌زرد پوشان به یک‌چهارم نهایی یورو، از هدایت تیم ملی فوتبال کشورش کناره‌گیری کرد.

شوچنکو که در سال 2012 از فوتبال ملی خداحافظی کرد، به دنیای مربی‌گری روی آورد و در سال 2016 به عنوان دستیار سرمربی تیم ملی کشورش استخدام شد.

او خیلی زود اعتماد مقامات فدراسیون فوتبال کشور را به دست آورد و در همین سال جانشین میخایلو فومنکو شد.  شوچنکو در آغاز کار بسیار دشواری داشت و در شرایط عجیبی که در آستانۀ اخراج قرار داشت، موفق شد تا با تیم ملی فوتبال اوکراین به رقابت‌های یورو 2020، صعود کند.

در یورو اما این سرمربی جوان نتایج بسیار درخشانی کسب کرد و به نظر می‌رسید که فدراسیون فوتبال اوکراین قرارداد وی را تمدید کند.

شوچنکو اما امروز در کمال ناباوری اعلام کرد که آخرین روز کاری خودش را به عنوان سرمربی تیم ملی اوکراین سپری کرد و از امروز به بعد مسئولیت رسمی در قبال تیم ملی فوتبال کشورش ندارد.

او در این مورد  در توییتر خود نوشت:" امروز قرارداد من با فدراسیون فوتبال اوکراین به پایان رسید. من پنج سال را در تیم ملی گذراندم. کار سختی بود و ثابت کرد ما قادر به بازی فوتبال مدرن هستیم. سپاسگزارم…"

تا هنوز جانشین شوچنکو معرفی نشده و مشخص نیست که چه کسی در رقابت‌های راه‌یابی به جام ملت‌های اروپا، این تیم را هدایت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала