سازمان ملل به طالبان: در مورد حمله به دفتر هرات تحقیق کنید

© Sputnikسازمان ملل به طالبان: در مورد حمله به دفتر هرات تحقیق کنید
سازمان ملل به طالبان: در مورد حمله به دفتر هرات تحقیق کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد با نشر یک بیانیه از گروه طالبان خواسته است تا در مورد حمله این گروه به نمایندگی این سازمان در ولایت هرات تحقیق کامل ارایه دهند.

به گزارش اسپوتنیک، یوناما یا هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان امروز یک‌شنبه (1، آگوست)، با نشر یک بیانیه از گروه طالبان خواست تا پاسخ و تحقیقات کامل در مورد حمله به نمایندگی سازمان ملل متحد در هرات ارایه دهند.

در این بیانیه آمده است: "عاملان این حمله که منجر به کشته شدن یک نگهبان افغان شد، باید پاسخگو باشند".

تلفات سنگین طالبان در هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
تلفات سنگین طالبان در هرات

این در حالی است که روز گذشته همچنان سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان در افغانستان حمله به محوطه دفتر خود در هرات را که منجر به جان باختن یک نگهبان پولیس افغان و زخمی شدن سایر افسران شد، به شدت محکوم می کند.

این سازمان تاکید دارد: "حملات علیه کارکنان ملکی سازمان ملل متحد و دفاتر آنان بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است و ممکن است جنایت جنگی پنداشته شود".

در ادامه بیانیه آمده است که سازمان ملل متحد در افغانستان یک نهاد ملکی بوده که بر حمایت از تلاش های صلح، ارتقاء حقوق همه افغان ها و ارائه کمک های بشردوستانه و انکشافی تمرکز دارد.

این در حالی است که ولایت هرات و به‌خصوص ولسوالی گذره‌ی این ولایت از چهارشنبه شب هفته‌ی گذشته تاکنون شاهد حملات سمهگین جنگ‌جویان گروه طالبان بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала