فروش 3 هزار لیتر تیل ازسوی مسؤولان قول‌اردوی 205 اتل

© Flickr / Senado Federalفروش 3 هزار لیتر تیل ازسوی مسؤولان قول‌اردوی 205 اتل
فروش 3 هزار لیتر تیل ازسوی مسؤولان قول‌اردوی 205 اتل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
عضو شوید
منابع گفته اند که عبدالغفور هوتکی، فرماندۀ گارنیزیون و صفت‌الله، فرمانده دروازۀ لوای دوم ارتش در شهرقلات، این مقدار تیل هواپیما را به تانک‌های شهر قلات فروخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به گفته این منابع این اشخاص تیل را فروخته و اظهار داشته اند که در نتیجه فرود آمدن هاوان آتش گرفته‌است.
درهمین حال، عبدالعلیم خروتی، باشندۀ زابل گفت: «تیل حکومت به این خاطر فروخته می‌شود که این مردم همه شان به دزدی عادت کرده‌اند، علتش همین است.»

حمله طالبان بر شاهراه بغلان - سمنگان و آتش زدن دو تانکر تیل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2020
حمله طالبان بر شاهراه بغلان - سمنگان و آتش زدن دو تانکر تیل

عصمت‌الله صافی، باشندۀ دیگر زابل نیز افزود: «تاوان به حکومت می‌رسد و بودجه را اینها مصرف می‌کنند. به‌همین خاطر است که مشکلات بسیار زیاد است در همین بخش.»
منابع گفته اند: "پس از آن‌که ذخیره‌گاه‌های تیل لوای دوم خالی شدند، کسانی‌که در فروش تیل نیروهای امنیتی دست داشتند، برای گمراه ساختن فرمانده لوای دوم که تازه به این سمت گماشته شده بود، سه ماین مقناطیسی را که در درون لوا جاسازی کرده بودند، منفجر ساختند و وانمود کردند که ذخیره‌گاه‌ها در نتیجه برخورد موشک سوراخ و تیل بر زمین ریخته است. اما از تصویرهای برداشته شده نیز بر می‌آید که ذخیره‌گاه‌ها از بخش‌های پایین آسیب دیده‌اند درحالی که هرگاه موشک‌ها فرود می‌آمدند تانک‌ها از بالا زیانمند می‌شدند."
گفتنی است که مسئولان درولایت زابل در این باره سخن نمی‌زنند اما سخن‌گوی کل نیروهای امنیتی و دفاعی، گفته است که این موضوع را بررسی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала