ناتو در کدام حالت بر کشتی‌های نیروی دریایی روسیه شلیک می‌کند

© Photo / Ministry of Defense of Ukraineناتو در کدام حالت بر کشتی‌های نیروی دریایی روسیه شلیک می‌کند
ناتو در کدام حالت بر کشتی‌های نیروی دریایی روسیه شلیک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
عضو شوید
فرمانده نیروی دریایی امریکا در اروپا و افریقا در مورد این که ناتو در کدام حالت به کشتی‌های نیروی دریایی روسیه شلیک خواهد کرد، توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب‌گاه خبری امریکایی بیزنس اینسایدر، دریاسالار رابرت برک، فرمانده نیروی دریایی امریکا در اروپا و افریقا گفت که نیروهای ناتو در صورت «تحریک» به کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه شلیک خواهند کرد.

دگروال امریکایی شکست ناتو را در صورت جنگ با روسیه پیش‌بینی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
دگروال امریکایی شکست ناتو را در صورت جنگ با روسیه پیش‌بینی کرد

به گفته این نظامی امریکایی، هنگامی که یک طیاره خارجی در نزدیکی کشتی‌های ناتو پرواز می‌کند، فرماندهان به‌طور مستقل تصمیم می‌گیردند که آیا طیاره آماده حمله به می‌شود یا خیر.

برک می‌گوید: می‌توان گفت که آنها (روس‌ها) ما را تحریک می‌کنند که ما اول حمله کنیم. ما قصد نداریم این کار را انجام دهیم، اما در عین حال من اجازه نمی‌دهم که ابتدا به فرماندهان ضربه وارد شود.

دریاسالار تصریح کرد که نیروی دریایی روسیه دائماً کشتی‌های ناتو را که در منطقه فعالیت‌ می‌کنند، همراهی می‌کند. وی گفت که چنین تعاملاتی عمدتا امن و حرفه‌ای است. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که روسیه نیروهای مسلح خود به‌ ویژه زیردریایی ها را تا حد زیادی مدرن کرده است و از جنگ‌های امریکا در عراق و افغانستان نیز درس گرفته است.

در پایان ماه جون، نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو چندین تحریک را در سواحل کریمه انجام دادند. وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در تاریخ 23 جون به کشتی «دیفندر» بریتانیا که با حرکت در بخش شمال غربی دریای سیاه، مرز دولتی فدراسیون روسیه را نقض کرد و حدود سه کیلومتر وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود هشدار شلیک داده شد اما این کشتی توجهی به اخطار نکرده است، سپس کشتی مرزبانی روسیه شلیک هشدار انجام داد. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، با اقدامات ناوگان دریای سیاه و سرویس مرزبانی سازمان امنیت روسیه کشتی دیفندر بریتانیا از مرز آبی روسیه خارج شد.

روز بعد، ناوچه نیروی دریایی هالند «اورتسن» که در آب‌های بین‌المللی بود، به سمت تنگه کرچ حرکت کرد. به منظور جلوگیری از نقض مرزهای روسیه، ارتش جنگنده‌های سوخو-30 و بمب‌افکن‌های سوخو-24 را به هوا بلند کرد. پس از آن «اروتسن» مسیر خود را تغییر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала