افغان ها می توانند خودمختار افغانستان را به قصد امریکا ترک کنند

© AP Photo / J. Scott Applewhite, Fileوزارت خارجه امریکا
وزارت خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا اعلام نمود، آن عده افغانهای که آرزوی مهاجرت به امریکا را دارند، باید خود مختار کشور خود را ترک کنند.

به  گزارش اسپوتنیک، امروز دوشنبه سخنگوی ارشد وزارت خارجه امریکا اظهار داشت، آنعده افغان های که قصد دارند به مثابه پناهنده به امریکا بیایند، باید خودشان به تنهایی از افغانستان خارج شوند.

تصمیم آمریکا برای انتقال چندین هزارترجمان افغان به پایگاه نظامی ویرجینیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
تصمیم آمریکا برای انتقال چندین هزار مترجم افغان به پایگاه نظامی ویرجینیا

او گفت: "متأسفانه، ما انتظار نداریم که آنها [متقاضیان] را از افغانستان منتقل کنیم، اما به جستجوی گزینه های برای محافظت از کسانی که با ما کار می کردند ادامه می دهیم. ما وضعیت را در محل بررسی خواهیم کرد."

سخنگوی ارشد وزارت خارجه امریکا به خبرنگاران گفت، افغان هایی که برای اردوی امریکا و دیگر کشورها، سازمان های غیردولتی و رسانه های امریکایی کار کرده اند، در برنامه پذیرش پناهندگان در ایالات متحده پذیرفته می شوند.

وی گفت: "امروز، وزارت خارجه دسترسی اولویت به برنامه پذیرش پناهندگان برای برخی از شهروندان افغان و خانواده های آنها را اعلام می کند."

هزاران افغان و بستگان نزدیک آنها به دلیل ارتباط با ایالات متحده در معرض خطر هستند و نمی توانند در برنامه اعطای ویزای ویژه مهاجرت شرکت کنند، یا به این دلیل که در مشاغل مربوطه استخدام نشده اند، یا این کار را نمی کنند. معیارهای زمان و ماهیت خدمات را برآورده می کند. "

 واکنش تند آمریکا به سربریدن یک مترجم افغان نیرو های آمریکایی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
واکنش تند آمریکا به سربریدن یک مترجم افغان نیرو های آمریکایی

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، این امر باعث شد تا مقامات ایالات متحده از طریق مکانیزم اداری متفاوتی به این گونه افغان ها دسترسی به برنامه مهاجران را بدهند.

دسته های جدید شامل افرادی می شود که برای اردوی امریکا، نیروهای بین المللی، عملیات تعیین ناپذیر، پروژه ها و برنامه های تحت حمایت امریکا و کسانی که برای سازمان های مردم نهاد و رسانه های امریکایی کار کرده اند، کار کرده اند.

به گفته نماینده وزارت خارجه، درخواست های این افراد در کشورهای ثالث بررسی می شود.

ایالات متحده متعهد شده است که نیروهای خود را تا پایان ماه اگوست از افغانستان خارج کرده و هزاران شهروند افغان را که با امریکایی ها همکاری کرده اند، خارج کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала