امکان درگیری بین امریکا و روسیه در بحر

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر امکان درگیری بین امریکا و روسیه در بحر
امکان درگیری بین امریکا و روسیه در بحر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
گورباچف مدیر مؤسسه کشورهای مستقل مشترک المنافع، درگیری نظامی بین ایالات متحده و روسیه در بحر را بعید می داند.

به گزارش اسپوتنیک، تورن احتیاط بحری سرگئی گورباچف ​​مدیر انستیتوت کشورهای دول مشترک المنافع در سواستوپول اظهار داشته گفت: روسیه و ایالات متحده موافقت کرده اند که از وقوع حوادث نظامی در بحر در نزدیکی سرزمین خود جلوگیری کنند و به توافق پایبند باشند، در صورت تشدید شدید وضعیت پیش از جنگ، درگیری نظامی رخ می دهد.

تعقیب کشتی جنگی امریکا توسط قوای بحری روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2019
تعقیب کشتی جنگی امریکا توسط قوای بحری روسیه

پیش از این، رابرت برک سر قوماندان قوای بحری ایالات متحده در اروپا و آفریقاگفته بود که می توان ادعا کرد که روسیه "باعث تحریک" امریکا برای حمله به بحیره سیاه می شود، اما اشاره کرد که اگر تحریکاتی صورت نگیرد، این اتفاق نمی افتد.

گورباچف ​​گفت: نوع "آتشین" درگیری نظامی در بحیره سیاه تنها در صورت تشدید شدید وضعیت، قابل مقایسه با آستانه جنگ امکان پذیر است. من مطمئن هستم که اگر اعلان جنگ نباشد، نه ما و نه ایالات متحده آتش نمی گشاییم. آتش را می توان در مواردی باز کرد که مستلزم اقدامات این نوع است. برای جلوگیری از چنین حوادثی، فقط نیم قرن پیش، با کار فعال سترجنرال ولادیمیر کساتونوف معاون اول قوماندان قوای بحری اتحاد جماهیر شوروی، توافقنامه ای بین کشورهای ما در مورد جلوگیری از درگیری ها در بحر با فعالیت های بحری در نزدیکی سرزمین های یکدیگر امضا شد. "

کارشناس یادآور شد که این توافقنامه همچنان فعال است، هم عمل، هم تجربه، هم وسایل نظامی وجود دارد، اما هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است. در صورت نقض آبهای سرزمینی، باید از تمام ابزارها برای بیرون راندن کشتی

به گفته این کارشناس، تجربه نشان می دهد که امریکایی ها "خیلی مشتاق جنگ نیستند ، به ویژه با کشوری مانند روسیه".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала