Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ماجرای بی‌پایان سوپرلیگ اروپا؛ هیچ یک از 12 تیم انصراف نداده‌اند

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
بر اساس یافته‌های خبرنگاران رسانۀ IUSPORT، هیچ یک از 12 تیم از سوپرلیگ اروپا انصراف نداده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج بررسی‌های خبرنگاران رسانۀ «IUSPORT» از دادگاه شهر مادرید نشان می‌دهد که برخلاف گفته‌ها، هیچ یک از دوازه‌ باشگاه که در آغاز حامی طرح سوپرلیگ اروپا بودند، از این پروژه انصراف نداده اند.

Spanish lawyer Joan Laporta celebrates his victory at the auditorium of the Camp Nou complex after winning the election for the FC Barcelona presidency on March 7, 2021 in Barcelona. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2021
افشاگری رییس بارسلونا؛ لاپورتا از بنیان‌گزاران واقعی سوپرلیگ اروپا نام برد

چهار ماه پیش و به دنبال انتشار اخبار شکل‌‌گیری و بالفعل شدن پروژه پر حاشیه سوپرلیگ اروپا و اعتراض گسترده مقامات یوفا و برخی هواداران، 9 باشگاه با انتشار بیانیه‌‌هایی از حضور در این لیگ کناره‌ گیری کردند تا تنها سه باشگاه رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا و یوونتوس از ایتالیا در این پروژه جنجالی باقی بمانند.

در چنین ووضعیتی، روز جمعه قبل قاضی لوئیز دلارا در دادگاه ویژه رسیدگی به این پرونده در شهر مادرید اسپانیا تأکید کرد که این بیانیه‌ ها فاقد ارزش و اعتبار قانونی بوده و دلیل موجهی بر کناره‌ گیری از این پروژه نبوده است.

بر اساس بیانیه سه باشگاه مؤسس یعنی یوونتوس و بارسلونا و رئال مادرید، این پرونده در ادامه روند بررسی و رسیدگی قانونی خود، در دیوان دادگستری اروپا (CJEU) پیگیری خواهد شد.

در این میان، مواضع باشگاه‌ های انگلیسی حاضر در این پروژه، هنوز به میزان کافی روشن نیست وبه نظر می رسد موضع باشگاه های انگلیسی در خصوص پروژه سوپرلیگ اروپا، به نوعی سیاست "یکی به نعل و یکی به میخ" است؛ زیرا از طرفی نمی‌خواهند خدشه‌ای بر روابط خوبشان با یوفا وارد شود و از سی دیگر، دوست دارند که از مزایای حضور در طرح جامع سوپرلیگ اروپا نیز بهره مند باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала