کاربران به مولوی انصاری: در مرحله‌یی قرار گرفته‌ایم که باید صف‌ها روشن شود

© Photo / facebook account of Hasib Qayoomiکاربران به مولوی انصاری: در مرحله‌یی قرار گرفته‌ایم که باید صف‌ها روشن شود
کاربران به مولوی انصاری: در مرحله‌یی قرار گرفته‌ایم که باید صف‌ها روشن شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
شماری از کاربران افغان در واکنش به صحبت‌های مولوی انصاری می گویند که منابع دولتی از ملاهای طرف‌دار طالب باید قطع شود.

شدت جنگ میان نیروهای دولتی افغانستان و گروه طالبان به خصوص اظهارت اخیر مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات، محور خبرهای رسانه ها و سرخط شبکه های اجتماعی شده است.

مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات، در خطبه‌ی نماز جمعه -۸ اسد-، به نحوی از گروه طالبان حمایت کرده و دولت افغانستان را «دولت فرسوده و فاسد» خوانده است.

به گفته‌ی او، دولت افغانستان دست‌نشانده‌ی «یهود و نصارا» بوده و نباید از آن حمایت و اطاعت شود. «من علیه طالبان ایستاد شوم و از دموکراسی دفاع کنم؟ از عیاشان و شهوت‌پرستان دفاع کنم؟ پروردگارا! اگر امارت اسلامی به حق است، فتح و ظفر و پیروزی نصیب ‌شان بگردان!»

این اظهارات با واکنش تند مقام‌های افغانستان و شماری از کابران در شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

محمدقاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور می‌گوید که هر عالم دینی که علیه «مردم افغانستان دشمن را تقویت» می‌کند، باید به زندان فرستاده شود.

در یک نشست خبری خطاب به حکومت گفت، هرکسی که با دشمن یک‌جا می‌شود و عالم دینی که "جنازه شهدای نیروهای امنیتی" را نمی‌خواند و دشمن مردم را تقویت می‌کند، باید سرکوب و مجازات شود.

حلیمی خاطرنشان کرد که این افراد، کسانی هستند که معاش را از دولت می‌گیرند؛ اما به ضد دولت به تقویت دشمن می‌پردازند.

حبیب الله حسام، ماستر تفسیر و علوم القرآن با انتقاد از سخنان مولوی انصاری در فیس‌بو اش نگاشته است که ریشه و عمق فاجعه عمیق تر وگسترده تر از آن است که تو می اندیشی، عاقبت بخیر.

محمد صالحی کاربر افغان در توییترش گفته است: "سخنان مولوی انصاری و واکنش نمازگزاران به او نشان می‌دهد که مشکل افغانستان تنها ۷۰۰۰۰ طالب نیست؛ مشکل در اندیشه‌ی طالبانی، غرور بیجای قومی، توهم توطئه و فقدان آینده نگری بخش بزرگی از مردم افغانستان است".

جمشید یما امیری می نویسد که  در مرحله‌یی قرار گرفته‌ایم که باید صف‌ها روشن شود، منابع دولتی ملاهای طرف‌دار طالب باید قطع شود.

کاربر دیگر افغان به نام داربندی می گوید که وقتی مولوی انصاری از منبر دولت از طالبان حمایت می‌کند و گروه تروریستی طالب را امارت اسلامی میخواند، زندان نمی شود آیا پشت پرده کدام معامله است.

اجمل شینواری، سخنگوی سکتور امنیتی افغانستان تاکید کرد اگر سخنان مولوی انصاری به اثبات برسد که خلاف منافع ملی و کشور بوده، اقدام لازم را خواهیم کرد.

قابل ذکر است که تاکنون واکنش مولوی انصاری از سوی دولت افغانستان مورد بررسی قرار نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала