امریکا طالبان را به کشتار افراد ملکی متهم کرد

© REUTERS / Stringerطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
سفارت امریکا در کابل "طالبان" را به کشتار اتباع ملکی در ولسوالی های قندهار متهم نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت امریکا در کابل اظهار داشته است که امریکا به این نظر است که جنبش "طالبان" در کشتار مردم اهالی در ولایت قندهار مقصر می باشد و این کشتارها را می توان به مثابه جرم نظامی بررسی نمود.

دانش: سیلی بر صورت خاشه سیلی بر صورت همه شهروندان افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
دیدبان حقوق بشر در واکنش به قتل خاشه: طالبان به کشتار های انتقام جویانه رو آورده‌اند

در برگه سفارت امریکا مستقر در کابل آمده است" "در اسپین بولدک ولایت قندهار که در سرحد پاکستان قرار دارد، طالبان برای انتقام گیری ده ها تن شهروندان این ولسوالی را کشتند. چنین کشتار جرم نظامی می باشد که باید مجرمین آن (هم از قوماندانان و هم افراد عادی مسلح قاتل) تحت بررسی جزایی قرار گیرند.. هرگاه اگر شما نمی توانید افراد مسلح خود را کنترول نماید، در آنصورت نمی توانید به مربی باشید".

در افغانستان، درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان وجود دارد، که مناطق قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و حملات را علیه شهرهای بزرگ آغاز کرده اند. بی ثباتی در افغانستان با وجود وعده های دولت امریکا مبنی بر تکمیل خروج نیروها از خاک افغانستان تا 11 سپتامبر در حال افزایش است.

در سال 2020، واشنگتن و طالبان  در دوحه اولین توافقنامه صلح را در بیش از 18 سال جنگ امضا کردند. این قانون خروج نیروهای خارجی از افغانستان را در 14 ماه و آغاز گفتگوی بین الافغانی پس از تبادل اسرا پیش بینی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала