غنی به کوچی ها: ملا هیبت الله اگر زنده است؛ پیدایش کنید

© @https://twitter.com/ARG_AFGرئیس جمهور غنی
رئیس جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
رئیس جمهور کشور در دیدار با بزرگان کوچی گفته است که این بزرگان از سوی او صلاحیت کامل دارند تا با طالبان جرگه کنند و ملا هیبت الله اگر زنده است، پیدایش کنند و با وی گفتگو کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگمحمداشرف غنی، رئیس جمهور کشور، عصر روز یکشنبه (10 اسد) با شماری از بزرگان و نمایندگان کوچی، در قصر سلام خانۀ ارگ دیدار کرده است.

پیام عیدی رهبر طالبان؛ خروج نیروهای خارجی را همه هموطنان تبریک می‌گویم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
پیام عیدی رهبر طالبان؛ خروج نیروهای خارجی را همه هموطنان تبریک می‌گویم

رئیس جمهور در این دیدار پس از آنکه صحبت های  نمایندگان کوچی در رابطه به حمایت کامل شان از نظام، بیرق، برنامه های ملی رئیس جمهور و پروسۀ صلح و دفاع از کشور را استماع نمود، گفت که ما برای صلح تلاش های زیاد کردیم، اما مسئول جنگ، کشتار و ویرانی طالبان اند، اگر آنان افغان اند بیایند تا در مورد کشور به نتیجه برسیم.
آقای غنی خطاب به بزرگان کوچی گفت که از سوی من صلاحیت کامل دارید، به طالبان بخاطر جرگه بروید، ملا هیبت الله اگر زنده است، پیدایش کنید که در کدام غار داخل شده و با وی جرگه صلح نمایید.
محمد اشرف غنی گفت که وظیفه من حفاظت از نظام است که در چوکات نظام صلح برقرار گردد. من تکراراً به طالبان گفته ام صلاحیت را به مردم میدهیم، زمینه انتخابات را فراهم میکنیم و هر کسی که مردم آن را بحیث جانشین من انتخاب کردند، حاضرم قدرت را به وی بسپارم.
رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت: زمان آن فرارسیده است که از تفنگ دست کشیده و برای آبادی و رفاه مردم تلاش مشترک صورت گیرد.
این در حالی است که مذاکرات صلح از یک سال بدین سو میان نمایندگان جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه قطر جریان دارد اما این مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته است. مقام‌های دولت افغانستان می‌گویند که طالبان هیچ اراده ای برای صلح ندارند و می‌خواهند که قدرت را از طریق زور به دست گیرند.
رئیس جمهور غنی، روز گذشته نیز در نشست کابینه تاکید کرد طالبان، صلح نه بلکه تسلیمی می‌خواهند؛ بناً دولت افغانستان تصمیم گرفته تا وضعیت را در میدان جنگ تغییر دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала