وداع دردناک؛ دختر سفیر افغانستان از پاکستان خارج شد

© Photo / Twitter account of Najibullah Alikhilدختر سفیر
دختر سفیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
سفیر افغانستان در پاکستان از سفر دخترش به یک کشور خارجی جهت ادامه تحصیل خبر داده است.

 نجیب الله علی خیل، سفیر افغانستان در پاکستان روز دوشنبه (11 اسد) در حساب کابری توییتر خود از وداع دردناک با دخترش خبرداده نوشت: سلسله پس از آدم ربایی اخیر در اسلام آباد، برای ادامه تحصیل و دفاع دوگانه از برنامه کارشناسی ارشد؛ به خارج از کشور سفر کرد. این حادثه وحشتناک بخشی از فداکاری 40 ساله مردم ما بود. به عنوان یک ملت، عزم ما قوی تر از گذشته است. سپاس فراوان از حمایت شما.

او نوشته، در رابطه به حادثه اخیر، از احساس ملی، همدردی و حمایت فرد فرد شما بزرگان، دوستان و هموطنان گرامی که از طریق تماس تیلفونی، پیام ها، شبکه های اجتماعی، اعلامیه ها و سرودن اشعار، منعکس گردیده است، قلبأ سپاسگذار و ممنون ام.

سفیر افغانستان در اسلام آباد جزئیات بیشتری مورد سفر دخترش نداده است.

کاربران توییتر به این موضوع واکنش نشان دادند.

کاربری با نام دولت جان نوشته: چرا سفارت را نمی بندید؟  چرا تا کنون ، از غنی نمی‌پرسید؟ به عنوان سفیر و والدین شما چه کردید؟ آیا این همه افتخار در کل این دولت وجود ندارد که از دختر سفیر خود دفاع کند؟ وجدان آنها مرده است. با خروج سلسله از پاکستان این پرونده مسدود خواهد شد.

سفیر افغانستان همچنین در ادامه می‌گوید، همین اکنون هیئتی از کابل به اسلام‌آباد آمده است تا این قضیه را جدا بررسی کند. نتایج بررسی و تحقیق این هیئت به زودی با مردم شریک خواهد شد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روز دوشنبه (11 اسد) از سفر هیئتی به منظور بررسی پرونده ربوده شدن سلسله علی‌خیل دختر سفیر افغانستان در پاکستان، به این کشور خبرداد.

 گزارش‌های بهداشتی نشان داد که سلسله علی‌خیل از سوی ربایندگان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آثار طناب در مچ دست و زانوهایش دیده شده است.

پیش از این، شیخ رشید احمد وزیر داخله پاکستان گفته بود که بر اساس تحقیقات، دختر سفیر افغانستان ربوده نشده و این پرونده، به خاطر بدنام‌سازی پاکستان ایجاد شده است.

وزارت خارجه‌ افغانستان اما، در واکنش به صحبت‌های وزیر داخله پاکستان گفته بود: «در حالی‌ که روند تحقیق هنوز تکمیل نشده است و مجرمان بازداشت نشدند، ادامه‌ اظهارات یک‌جانبه و پیش‌داوری‌ها، شفافیت تحقیقات را زیر سوال برده و سبب افزایش بی‌اعتمادی خواهد شد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала