زیباترین جزیره یونان غرق آتش شد+ویدیو

© REUTERS / Costas Baltasیونان در آغوش حریق
یونان در آغوش حریق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
آتش سوزی بزرگ جنگلات جزیره رودس یونان را در آغوش گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی CNN یونان خبر داده است که آتش سوزی شدید بعد از ظهر یکشنبه ، اول اوگست ، در جزیره رودس یونان رخ داد.

حریق رودس ظهر یکشنبه در یک منطقه جنگلی در نزدیکی منطقه پانتاناسا حریق رخ داد که در اثر تغییر شدید مسیر باد عاجل سرعت یافت.

به گفته این کانال، نیروهای اطفائیه شبانه به کار خود ادامه می دهند. حریق بین روستاهای سورونی و طلوس رخ داد. به منظور پیشگیری، شهروندان روستاهای Psinfos و Maritsa، که جبهه آتش سوزی به سمت آنها حرکت می کرد، تخلیه شدند.

در نتیجه آتش سوزی و اقدامات برای از بین بردن آن، تقریباً تمام رودس چند ساعت بدون برق و آب ماند. نیروهای اطفائیه و داوطلبان تقویت شده در منطقه اضطراری باقی مانده اند. طیارات اطفائیه از جمله طیارات Be-200ES روسیه، برای اخفأ حریق شب و روز کار کردند.

به گفته معاون حفاظت از شهروندان نیکوس هاردالیاس، طی دو روز گذشته بیش از صد حریق در جنگل های یونان رخ داده است.

"روزهای گذشته سخت بود و حریق های زیادی رخ داد. امروز 60 منع حریق داشتیم. اگر دیروز 56 آتش به آن اضافه کنید، تنها در دو روز ما 116 آتش سوزی داشتیم. بزرگترین آتش سوزی تا کنون در رودس است، جایی که تمام دستگاه های دولتی در حال نبرد با آتش هستند. "

باید تذکر داد که در روزهای اخیر هوای بسیار گرم در یونان حاکم شده است. درجه حرارت در بسیاری از مناطق کشور به علاوه 44-47 درجه می رسد. پیش بینی می شود در روزهای آینده گرمای هوا تشدید شود.

آتش سوزی شدید ترکیه را غمگین کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
آتش سوزی شدید ترکیه را غمگین کرد

بر اساس گزارش پورتال اپولی، تا 31 جولای، 56 حریق جنگل در غرب یونان رخ داد و حد اقل پنج نفر زخمی شدند. شهرک های نزدیک آتش سوزی تخلیه شدند. به طور خاص، حدود 100 نفر از ساکنان و سیاحین از تفریحگاه Longos خارج شدند و پل ریون-اندیریون در خلیج قرنتس به دلیل آتش سوزی مسدود شده است.

قابل ذکر است که سه طیاره اطفائیه، از جمله طیارات دوزیست Be-200 روسیه و شش هلیکوپتر برای اطفای حریق گسترده جنگل در جزیره رودس استفاده می شود که نیروهای کمکی نیز از آتن استخدام شده است.

پورتال Epoli گزارش می دهد که 56 آتش سوزی جنگل در غرب یونان در یک روز رخ داده و بیش از 100 آتش سوزی در سراسر کشور تنها در دو روز ثبت شده است. رسانه ها از زخمی شدن دست کم پنج نفر خبر دادند. تخلیه شهرک های نزدیک آتش سوزی در حال انجام است

قابل ذکر است که بکیر پاکدمیرلی وزیر زراعت و جنگلداری ترکیه، پیش از این گفته بود، در روزهای اخیر 107 حریق جنگلها در ترکیه خاموش شد تا اینکه پنج آتش سوزی در مناطق تفریحی آنتالیا و مولا تحت کنترل قرار گرفت.

فخرالدین کوجا رئیس وزارت صحت عامه ترکیه، روز یکشنبه گفت که تعداد کشته شده‌گان ناشی از حریق جنگلها در ترکیه به هشت نفر و تعداد قربانیان به 864 نفر افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала