منبعد پیری و امراض مزمن را فراموش کنید

© Fotolia / MykeyrunaРуки старого человека, сложенные в молитве
Руки старого человека, сложенные в молитве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
روسیه پلتفرم را برای تهیه ادویه غرض جلوگیری از پیری و امراض مزمن ایجاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ابتکار تکنالوژی ملی روسیه پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی برای جستجوی ادویه غرض جلوگیری از پیری و امراض مزمن در روسیه ایجاد نموده که اطلاعات زیست طبی را تجزیه و تحلیل می کند.

راه حل برای مقابله با پیری؛ چه کنیم که دیرتر پیر شویم؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2021
راه حل برای مقابله با پیری؛ چه کنیم که دیرتر پیر شویم؟

این شرکت که توسط Gero توسعه یافته است، دارویی را برای امراض کشنده نادر دوران کودکی، چون مرضBatten و سکته مغزی ایسکمیک روی حیوانات با موفقیت آزمایش کرده است. مولیکول های که با مهار گلیکولیز در سلول های عصبی محافظت عصبی را انجام می دهند با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی Gero AI پیدا شدند.

فروش این ادویه در بازار تا سال 2026 برنامه ریزی شده است.

سرویس مطبوعاتی در این ارتباط اشاره کرد: "این پیشرفت امیدوار کننده ممکن است علیه  امراض دیگر مانند آلزایمر، پارکینسون، آسیب مغزی و تعدادی از امراض ذخیره لیزوزومی کاربرد داشته باشد. اما مهمترین هدف این پروژه ایجاد ادویه است که پیری را کُند می کند. و حالا اولین موفقیت ها در این عرصه وجود دارد".

تحقیقات نو: وقتیکه میمیریم، ما راجع به این میدانیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عامل اصلی پیری مغز کشف شد

همانطور که پتر فدیچف بنیانگذار Gero، توضیح داد، امراض زیادی در درمان آنها وجود دارد که طی چندین دهه تقریبا پیشرفتی نداشته است که می توان از تبخال، دیابت، اسکیزوفرنی، اوتیسم و ​​غیره نام گرفت. این شرکت از حافظه ماشینی برای تجزیه و تحلیل گزارشات طبی استفاده می کند. سوابق و ژنتیک افراد و تعیین اینکه کدام ژن ها مسئول ایجاد مرض خاص هستند. این پلت فرم به 500 هزار اطلاعات منحصر به فرد بیمار دسترسی دارد.

فدیچف تاکید کرد: "هدف جهانی این پلتفرم بسیار بزرگ و وسیع است: مبارزه با پیری. ما با محققین برجسته در این زمینه کار می کنیم و قبلاً به نتایجی رسیده ایم که در مجلات علمی برجسته جهان از جمله Science و Nature منتشر شده است. ما مطمئن هستیم که این فقط یک آغاز است و زمانی دور نیست که پیری نه تنها کُند شود، بلکه به طور کامل متوقف شود. "

سوتلانا ذاکیرووا معاون مدیر توسعه و تحقیقات شرکت ادویه سازی بیولوژیکی نانولک، در مورد جستجوی درمانی برای بیماری آلزایمر تأکید کرد که طی 10 سال گذشته، مطالعات زیادی برای مطالعه ادویه انجام شده است که بر تظاهرات مختلف امراض تأثیر می گذارد، اما هنوز هیچ ادویه نتیجه ای نشان نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала