گفت و گوی تیلیفونی اشرف غنی با وزیر خارجه امریکا

© https://www.facebook.com/ARGگفت و گوی تیلیفونی اشرف غنی با وزیر خارجه امریکا
گفت و گوی تیلیفونی اشرف غنی با وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان عصر امروز با وزیر امور خارجه افغانستان درباره چگونگی وضعیت افغانستان گفت و گو کردند. 
رئیس‌جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
غنی: میلیاردها دالر مصرف شد اما سیستم الکترونیکی افغانستان تا هنوز منظم نیست

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: رئیس جمهور محمد اشرف غنی عصر امروز با انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، صحبت تیلیفونی کرد.
ارگ افزوده است، که در این مکالمۀ تیلیفونی، هر دو جانب در خصوص روابط میان دو کشور و تداوم همکاری ایالات متحدۀ امریکا با افغانستان در عرصه های مختلف، بحث و تبادل نظر نمودند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که وزیر امور خارجه امریکا ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها از سوی طالبان، یکبار دیگر از تداوم حمایت های کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد و بر نقش ایالات متحدۀ امریکا در تسریع روند صلح افغانستان، تاکید ورزید.
در پایان ارگ ریاست جمهور افزوده است، که همچنان در این تماس تیلفونی رئیس جمهور غنی و وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا در مورد مسایل منطقوی و نقش کشورهای منطقه در روند صلح افغانستان، صحبت کردند.

یادآوری می کنیم، که پس از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، جنگجویان گروه طالبان یورش های تهاجمی شان ار افزایش و ده ها ولسوالی را از کنترل نیروهای دولتی بیرون کردند. پس از آن شهروندان افغانستان در بیشتر شهرها در برابر جنگجویان گروه طالبان جنگ افزار به دست گرفتند تا نیروهای امنیتی و دفاعی را در مبارزه با جنگجویان طالبان یاری برسانند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала