28 میلیون دالر/برادر بن لادن خانه متروکه خود را به فروش گذاشت

© AFP 2023 / Jewel Samadروزنامه با تصویر اوسامه بن لادن در زمینه کاخ سفید آمریکا
روزنامه با تصویر اوسامه بن لادن در زمینه کاخ سفید آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
برادر ناسکه و بزرگ‌تر اسامه بن‌لادن کاخ خود در محله بل ایر لس آنجلس آمریکا را که به مدت 20 سال ترک کرده بود، برای فروش گذاشته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Los Angeles Magazine ابراهیم بن لادن، برادر اسامه بن‌لادن کاخ خود در لس آنجلس آمریکا را که بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 به حالت متروکه رها کرده بود، اکنون با گذشت 20 سال به فروش گذاشته است.

برادر ناسکه بن لادن این ویلای مجلل به آدرس 634 خیابان استون کنیون را به قیمت 28 میلیون دالر به فروش گذاشته است. او این کاخ را در سال 1983 به بهای 1.65 میلیون دالر خرید که با توجه به نرخ تورم، به قیمت امروز معادل 5.5 میلیون دالراست.

بن لادن بزرگ بعد از نقشی که برادر ناسکه اش اسامه در طراحی حملات تروریستی 11 سپتامبر ایفا کرد و به مرگ دو هزار و 977 نفر منجر شد، می‌ترسید به خانه خود در ایالات متحده بازگردد. در زمان وقوع این فاجعه، ابراهیم بن لادن خارج از کشور به سر می‌برد و از آن زمان تاکنون هرگزبه آمریکا بازنگشته است.

او در این خانه با همسر سابق خود، کریستین هارطونیان سینای، شخصیتی بانفوذ در عرصه اجتماعی، زندگی می‌کرد که بعدتر با جیسون سینای، موسیقی‌دان، ازدواج کرد. به نوشته کتاب «خانواده بن‌لادن: خاندانی عربی در قرنی آمریکایی» نوشته استیو کولی، آن‌ها وقتی در این خانه زندگی می‌کردند، «باغبان‌هایی تمام وقت، خدمه، راننده و محافظ شخصی» داشتند.

 ظاهرا از وقتی بن لادن این خانه را (در لس آنجلس، کالیفرنیا) ترک کرده، آن را برای مقاصد مختلفی اجاره داده است. در سال 2010 گزارش شد که از این خانه  158 مترمربعی که هفت اتاق خواب و پنج دستشویی دارد، برای فیلمبرداری یک فیلم  استفاده شده است.

این خانه که در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری از جمله هتل اسطوره‌ای بل ایر واقع شده است. بنا بر آگهی فروش، قیمت بالای آن به دلیل ارزش زمین آن است و در منطقه‌ای جذاب بیش از دو هکتار زمین دارد. این خانه گلابی رنگ در هالیوود هم ریشه‌ دارد چرا که در دهه 1960 به آرتور فرید، تهیه کننده فیلم‌های «آواز در باران» و «جادوگر شهر اُز» تعلق داشت.

خیلی مشخص نیست داخل این خانه به چه شکل است ولی تصاویری از حوض شنا و باغچه‌های آن نشان می‌دهد به جز چند مورد علف‌های هرز ، به خوبی به آن رسیدگی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала