Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

غول گرجستانی پادشاه جهان؛ تالاخادزه همه رکوردها را شکست + عکس/ویدیو

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر "لاشا خادزه"وزنه بردار گرجستانی Тяжелая атлетика. Чемпионат Европы. Девятый день
لاشا خادزهوزنه بردار گرجستانی    Тяжелая атлетика. Чемпионат Европы. Девятый день - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
تالاخادزه وزنه‌بردار گرجستانی با شکست رکورد المپیک و جهان در دو وزن مختلف، بالاترین مجموع رکورد را در تاریخ وزنه‌برداری از آن خود کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ در ادامه بازی‌های توکیو 2020 امروز رقابت‌های وزنه‌برداری دسته فوق سنگین (109+ کیلوگرم) برگزار شد که طی آن "لاشا خادزه" غول نامدار گرجستانی با اقتدار کامل ضمن رکوردزنی، توانست گردن آویز طلای این دسته را به دست آورد.

حرکت یک‌ ضرب

تالاخادزه در حرکت اول یک‌ ضرب وزنه 208 کیلوگرمی را مهار نمود و سپس در حرکت دوم 215 کیلوگرم را بالای شانه بلند کرد و در حرکت سوم وزنه 223 کیلوگرمی را بلند نمود که در هرسه حرکت توانست رکورد المپیک را جابجا نماید و همچنان رکورد جهان در این حرکت را یک کیلوگرم ارتقا دهد.

حرکت دو ضرب

پادشاه وزنه‌برداری جهان در حرکت نخست دو ضرب وزنه 245 کیلویی را بلند کرد، در حرکت دوم موفق به مهار وزنه 255 کیلوگرمی شد و در نهایت در حرکت سوم نیز مقتدرانه وزنه 265 کیلوگرمی را بالای سر برد تا با مجموع 488 کیلوگرم یک ضرب و دو ضرب به کار خود در المپیک توکیو پایان دهد که از این حیث او رکورد جدید را بنامش کرد.

در دسته فوق‌سنگین؛ "علی داودی" ملی پوش ایران با مجموع 441 کیلوگرم مدال نقره را برد و "من اسد" از سوریه هم با مجموع 424 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала