طالبان بیوه های سربازان را برای خود به نکاح اجباری وادار می کنند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada طالبان بیوه های سربازان را به نکاح اجباری برای خود وادار می کنند
 طالبان بیوه های سربازان را به نکاح اجباری برای خود وادار می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
عضو شوید
سفارت امریکا: گزارش هایی وجود دارد که بیوه های سربازان دولت افغانستان به نکاح اجباری با جنگجویان طالبان وادار می شود و در صورت موثق بودن این گزارش ها، این اعمال به عنوان جرایم جنگی محسوب می شود.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت امریکا در کابل امروز (چهارشنبه) با انتشار پیامی در صفحه فیسبوکش نوشته که گزارش هایی وجود دارد که طالبان به نیروهای دفاعی افغانستان وعده می دهند که بعد از تسلیم شدن به آنها آسیب نمی رسانند؛ در حالی که این نیروها شب هنگام مفقود می شوند و بیوه های آنها به نکاح اجباری با جنگجویان طالبان وادار می شوند.

طالبان یک دختر را جوان در بلخ تیرباران کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2021
طالبان یک دختر جوان را در بلخ تیرباران کردند

سفارت امریکا گفته که در صورت موثق بودن این گزارش ها، چنین اعمال به عنوان جرایم جنگی تلقی شده می‎تواند.

در بخشی از پیام سفارت امریکا در کابل آمده است که «طبق قوانین بین المللی، هر نوع بدرفتاری و کشتن اسیران جنگی جرم پنداشته می شود. اگر طالبان می خواهند وعده های امن ایشان جدی گرفته شوند، در این صورت، آنها نباید برای افرادشان اجازه دهند که مرتکب چنین اعمال شوند.

سفارت بریتانیا و سفارت ایالات متحده امریکا در کابل خواهان آتش بس فوری در افغانستان هستند.

پیش از این برخی از اعضای مجلس نمایندگان و شورای ولایتی برخی از ولایت ها گفته بودند که طالبان دختران جوان و زنان بیوه را «به زور» به نکاح جنگجویان‌شان در می‌آورند.

به گفته برخی اعضای مجلس نمایندگان افغانستان، طالبان همچنان در برخی نقاط تحت کنترل‌شان زنان را به‌خاطر بیرون آمدن از خانه بدون محرم شلاق زده‌اند. 

پیش از این حنیف اتمر وزیر امور خارجه در دیدار با سفیران کشورهای خارجی مقیم کابل، جنایات جنگی طالبان را وصف‌ناپذیر خوانده و به قتل عام بیش از صد تن در اسپین بولدک قندهار، نکاح اجباری زنان، تخریب بیش از ۳۰۰ زیربنای عام‌المنفعه، و تعطیل خدمات در ساحات تحت کنترل طالبان به صورت نمونه اشاره کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала