وزارت خارجه امریکا جستجوی بوتل ویسکی شش هزار دالری تحفه‌شده به پمپئو را آغاز کرد

© REUTERS / Patrick Semansky/Poolوزارت خارجه امریکا جستجوی بوتل ویسکی شش هزار دالری تحفه‌شده به پمپئو را آغاز کرد
وزارت خارجه امریکا جستجوی بوتل ویسکی شش هزار دالری تحفه‌شده به پمپئو را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا به دنبال یک بوتل ویسکی به ارزش 5.8 هزار دالر است که در سال 2019 میلادی به مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین امریکا تحفه داده شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، به گفته وزارت امور خارجه امریکا، گزارش سالانه ثبت فدرال امریکا برای سال 2019 نشان می‌کند که تحفه گران قیمت توسط مقامات جاپانی برای پمپئو اهدا شده است. طبق قوانین ایالات متحده امریکا، وزیر امور خارجه (مایک پمپئو) نمی‌تواند همچو تحایف گران قیمت را بپذیرد، زیرا هزینه آن به‌طور قابل توجهی از حد 390 دالر فراتر رفته است.

هنوز معلوم نیست که آیا آقای پمپئو این تحفه را دریافت کرده است یا خیر، با وجود این که در آن زمان در یک سفر رسمی در عربستان سعودی بوده است. وکیل وزیر خارجه پیشین امریکا از اظهارنظر در مورد این تحفه (بوتل ویسکی) و محل احتمالی آن خودداری کرد.

در میان تحایف گران قیمت دریافت شده توسط پمپئو در سال 2019 میلادی، قالین های از قزاقستان، ازبکستان و امارات متحده عربی به ارزش 20 هزار دالر که توسط مقامات آن کشور به وی تحفه داده شده است، دیده می‌شود. این تحایف به موسسات مختلف امریکا ارسال شده است. همچنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا در همان سال، 120 هزار دالر تحایف خارجی دریافت کرد. رهبران استرالیا، مصر و ویتنام پرتره‌های خودش (ترامپ) را به وی اهدا کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала