روسیه در صورت تجاوز از تاجیکستان و قرغیزستان دفاع می کند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در صورت تجاوز از تاجیکستان و قرغیزستان دفاع می کند
روسیه در صورت تجاوز از تاجیکستان و قرغیزستان دفاع می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2021
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه: پایگاه های نظامی روسیه در تاجیکستان و قرغیزستان در صورت تجاوز از افغانستان دخالت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت است که پایگاه های نظامی روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان در صورت تجاوز مستقیم از طرف افغانستان در حفاظت از مرزهای کشورهای عضو سازمان دفاع دسته جمعی شانگهای مشارکت خواهند داشت.

نگرانی روسیه و تاجکستان از فعال شدن تروریستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2019
نگرانی روسیه و تاجکستان از فعال شدن تروریستان در افغانستان

شویگو روز پنجشنبه طی دیدار با جامعه علمی شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه ، در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات انجام شده برای خنثی سازی تهدیدات ناشی از افغانستان گفت: "پایگاه ما در تاجیکستان کاملاً قدرتمند و قوی است. البته در صورت تجاوز مستقیم، نیروهای روسیه در دفاع از مرزهای CSTO دخالت خواهد کرد. همین امر در مورد پایگاه ما در قرغیزستان نیز صدق می کند. ممکن چنین نیازی در آنجا ایجاد شود".

همزمان ، شویگو خاطرنشان کرد که کشورهای عضو سازمان دفاع دسته جمعی شانگهای ، از نظر مقیاس و پتانسیل دفاعی نمی توانند با روسیه در یک سطح قرار بگیرند و در جهت افغانستان نیاز به کمک دارند، زیرا در نهایت امنیت نظامی روسیه مطرح است.

وزیردفاع روسیه افزوده گفت که ما امیدواریم توافقاتی که با جنبش طالبان وجود دارد (به عنوان تروریستی شناخته شده و در فدراسیون روسیه ممنوع است - ویرایش شده) اجرا شود. اما، با داشتن تجربه گذشته البته ، باور آن فوراً دشوار است.

شایگو: نظامیان روسیه و تاجکستان به بدتر شدن وضعیت در افغانستان بسیار سریع واکنش نشان می دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2017
شایگو: نظامیان روسیه و تاجکستان به بدتر شدن وضعیت در افغانستان بسیار سریع واکنش نشان می دهد

شویگو افزود: "همه اینها به کشور ما نمی آید. و در اینجا ما باید از اعضای خود در CSTO به هر طریق ممکن حمایت کنیم و به آنها کمک کنیم."

وزیر در پاسخ به سوالی در مورد هزینه های مالی فدراسیون روسیه در این راستا گفت: اگر ما درباره پول صحبت می کنیم ، پس این پول نیست که هنگام تصمیم گیری برای چنین مواردی باید به آن فکر کنیم. وی همچنین خاطرنشان کرد که مسکو و دوشنبه برنامه مشترکی را برای تجهیز مجدد اردوی تاجیکستان اجرا می کنند، اما اکنون نیاز به تقویت توان جنگی نیروهای سرحدی جمهوری وجود دارد.

شویگو تأکید کرد: "این برنامه بزرگ است و تقریباً تا سال 2040 محاسبه می شود. اما اکنون نیاز موجهی برای برخورد نه تنها با ارتش بلکه با مرز وجود دارد."

وی همچنین یادآور شد که تمرینات بزرگ روسیه، تاجیکستان و ازبکستان آغاز می شود و طی آن وظایف مربوط به وضعیت منطقه انجام می شود.

شویگو گفت که در تطبیقات مشترک نظامی، بیش از یک هزار سرباز فدراسیون روسیه در این مانور نظامی شرکت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала