ابراز نگرانی کشورهای آسیای میانه در مورد افغانستان توسط نماینده روسیه در سازمان ملل

© AFP 2023 / Hector Retamalابراز نگرانی کشورهای آسیای میانه در مورد افغانستان توسط نماینده روسیه در سازمان ملل
ابراز نگرانی کشورهای آسیای میانه در مورد افغانستان توسط نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
عضو شوید
نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل می گوید که آسیای میانه از تهدید ورود جنگجویان از افغانستان در هراس است.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، اعلام کرد که آسیای مرکزی از تهدید نفوذ جنگجویان از افغانستان نگران است، روسیه با تمام کشورهای منطقه در تماس است.

او افزود: "خطر نفوذ شبه نظامیان به منطقه از جمله تحت پوشش پناهندگان، نمی تواند باعث نگرانی همسایگان آسیای میانه ما نشود. ما با هر پنج کشور آسیای مرکزی به‌گونه منظم در تماس هستیم".

امریکا گروه طالبان را در صورت تصرف افغانستان به انزوا می‌کشاند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
امریکا طالبان را در صورت تصرف قدرت در افغانستان به انزوا می‌کشاند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از وقوع یک جنگ داخلی در افغانستان هشدار می‌دهد و تاکید دارد در این شرایط مذاکرات اساسی ضروری است.

او اظهار داشت: "دیده می‌شود که هیچ راه حل نظامی برای مشکل افغانستان وجود ندارد، اما در شرایط کنونی عدم پیشرفت در مذاکرات، متاسفانه چشم انداز وقوع یک جنگ داخلی گسترده و وطولانی کاملا واقعی است".

این در حالی‌ست که تصویرهای  برداشته شده از شهر زرنج در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که طالبان مقام ولایت، فرماندهی پولیس وچندین بخش دیگر را گرفته‌اند.همزمان صدها تن ازباشنده‌گان نیمروز به طرف مرز ایران یورش بردند اما اجازه ورود به آن سوی مرز نیافتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала