واکسین مرض سل در برابر کرونا مؤثر است

© Photo / IRNA
  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
عضو شوید
اثبات شده است که واکسین مرض سل در برابر ویروس کرونا بخصوص برای بزرگسالان مفید است.

به گزارش اسپوتنیک، یک عده محققین مؤسسه ملی تحقیقات سل و مؤسسه ملی اپیدمیولوژی (ICMR) در هند شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد واکسینی که برای کاهش خطر سل (واکسین علیه سل) استفاده می شود ممکن است افراد مسن را در برابر ویروس کووید -19 محافظت کند. قابل ذکر است که در این عرضه 19 این مقاله در مجله Science Advances منتشر شده است.

Шприц и ампула в руках медика  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2020
تأثیر واکسن "سل" بر روند بیماری ناشی از ویروس کرونا

در طول این مطالعه متخصصان 82 داوطلب 60 تا 80 ساله را با واکسن مرض سل واکسینه کردند و نمونه های خونی را که یک ماه بعد گرفته شد مورد مطالعه قرار دادند. هنگام تجزیه و تحلیل نمونه ها، محققن کاهش تعدادی از سایتوکاین های مرتبط با التهاب را مشاهده کردند: IL-6 ، اینترفرون های نوع 1 ، اینترلوکین -2 (IL-2) و TNF-alpha GM-CSF. سطوح پائین تر برخی از شیمیوکاین ها مانند متالوپروتئینازهای ماتریسی و پروتئین های فاز حاد نیز مشاهده شد که هر دو نیز با ایجاد التهاب مرتبط بودند.

دانشمندان خاطرنشان می کنند که بسیاری از سایتوکاین ها، که سطوح آنها در واکسینه شده کاهش یافته است، به کووید -19 شدیدتر کمک می کند، که نشان دهنده اثربخشی احتمالی BCG به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از عوارض ناشی از کرونا ویروس است. واکسین سل ممکن است به عنوان یک اقدام مؤقتی برای بزرگسالان که منتظر واکسیناسیون SARS-CoV-2 هستند مفید باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала