واکنش ها به یورش راکتی طالبان به بندهای شاه و عروس و سلما

© National Water Affairs Regulation Authority واکنش ها به یورش راکتی طالبان به بندهای شاه و عروس و سلما
واکنش ها به یورش راکتی طالبان به بندهای شاه و عروس و سلما - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
عضو شوید
اداره ای ملی تنظیم امور آب افغانستان از یورش راکتی جنگجویان گروه طالبان بر بند شاه و عروس خبر داده و گفته است، که بندهای بزرگ دارایی ملی است باید از ضرر رساندن به آنها خودداری شود. 

به گزارش اسپوتنیک، اداره ای ملی تنظیم امور آب افغانستان امروز در واکنش به یورش طالبان به بندهای سلما و شاه و عروس امروز نوشته است: جنگجویان گروه طالبان بالای پسته های امنیتی بند شاه و عروس یورش برده اند که در نتیجه یک راکت در بدنه دیوار این بند برخورد و به این بند زیان رسیده است. 

این اداره در ادامه نوشته است، که بندهای بزرگ و دیگر پروژه های مردمی، دارای ملی همه افغانستانی است، که برای ترقی اقتصاد، کار آفرینی و روشنایی خانه های ما نقش مهم دارد و نگهداری از آن وظیفه ای انسانی، میل و ایمانی همه شهروندان افغانستان است. 

این اداره همچنان از جنگجویان گروه طالبان خواسته است، که در جنگ های نظامی از وارد کردن زیان به دارایی های مردمی خودداری کنند. 

در همین حال طالبان در واکنش به برخورد راکت این گروه در بدنه دیوار بند شاه و عروس نوشته است: شب گذشته دشمن مزدرو ازمقر ولسوالی شکردره کابل، به طرف بند شاه وعروس فیرهای متعدد هاوان را انجام داد، که به دیوار بند صدمه رسیده است. این جنایت بخاطری انجام شده، که باز آنرا به طالبان نسبت دهند. این عمل شنیع کار عساکر اداره کابل میباشد، به مجاهدین ربطی ندارد.

در همین حال، یک کاربر به نامی آبی چون هریرود در تویترش در واکنش به یورش طالبان بر بندهای آب افغانستان نوشته است: طالبان ویران‌گر از چندی بدینسو بند سلمای هرات را محاصره و حملات شدید خود را به مواضع پرسونل محافظتی شدت بخشیده و میخواهند آنرا سقوط دهند. گروه وحشت و دهشت بند شاه و عروس را نیز مورد حمله موشکی قرار دادند و آسیب‌های جدی به آن رسانده اند.

ابراهیم امرخیل دیگر کاربر تویتر در این باره چنین نگاشته است: بند شاه و عروس درشکر دره از جانب دشمنان قسم خوردهء افغانستان راکت باران شد ، این جنایت از جانب گماشته گان دشمنان افغانستان صورت گرفته است و او معلومدار است .

شبنم مهری دیگر کاربر تویتر درباره یورش طالبان بر بند شاه و عروس نوشته است: کسانیکه دست به تخریب زیربناها و سرمایه های ملی افغانستان می‌زنند، دقیقاً غلامان دشمنان شرمسار این کشور استند! امروز قسمتی از بند شاه و عروس در ولسوالی شکردرهٔ ولایت کابل، در اثر برخورد راکت تخریب شده است.

شکیب احمد بامیانی دیگر کاربر تویتر درباره یورش بر بندها چنین می نگارد: امروز بند شاه وعروس فردا بندسلما و پس فردا کمال خان ودر نهایت اکثریت زیربناهای مملکت را تخریب نمودن، بعدملامتی آن را بالای گردن مقابل انداختن توسط حکومت کابل باشد یا تحریک طالبان برای ملت افغانستان قابل توجیه نبوده و مورد عفو ملت قرار نخواهد گرفت.

آرین آرون دیگر کاربر درباره ویرانی دارایی های ملی نوشته است: تن این سرزمین و‌ آدم‌هایش پُر شده از زخم‌های گلوله‌ها و انفجارهای طالبان. هرجا که نشان از کشتار و ویرانی است، آن امضای طالبان است. حتا تن سنگ‌‌های این سرزمین هم زخم گلوله‌ طالب را دارد. سرک‌ها و پل‌ها را ویران کردند، مکاتب را آتش زدند و حالا رسیدند به بند سلما و بند شاه و ‌عروس!

​یادآوری می کنیم، که در ماه های پسین جنگجویان گروه طالبان چندین بار برای تصرف بند سلما بر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان یورش برده تاکنون موفق به تصرف این بند نشده است. همچنان دیروز در نتیجه درگیری نیروهای دولتی و جنگجویان گروه طالبان یک راکت طالبان بر بدنه بند شاه و عروس اصابت کرده است. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала