شرط خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر به حضور بایدن در مراسم یادبود

© AP Photo / Chao Soi Cheongشرط خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر به حضور بایدن در مراسم یادبود
شرط خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر به حضور بایدن در مراسم یادبود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
عضو شوید
خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبراعلام کردند با شرکت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مراسم یادبود این حمله مخالف هستند مگر اینکه وی اسناد دولتی را که حمایت رهبران سعودی از حملات را نشان می‌دهد، ارائه کند.

 به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NBC گزارش داد که با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر، اعضای خانواده قربانیان این واقعه روز جمعه با انتشار نامه‌ای از بایدن خواستند تا در صورت عدم انتشار اسناد در مراسم یادبود امسال شرکت نکند.

نزدیک به ۱۸۰۰ نفر از اعضای کشته‌شدگان در حمله یازده سپتامبر نامه‌ای را خطاب به رییس جمهوری امریکا امضا کرده‌‌اند و خواستار انتشار گزارشی شده‌اند که به اعتقاد آنها نقش مقام‌های سعودی را در این حمله افشا می‌کند.

11 سپتامبر بهانه‌ی 20 سال حضور نظامی امریکا / آیا افغانستان قربانی شرایط شد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
11 سپتامبر بهانه‌ی 20 سال حضور نظامی امریکا / آیا افغانستان قربانی شرایط شد؟

حدود 1800 آمریکایی نامه‌ی را امضا نمودند که در آن از جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده می خواهند تا زمانی که اسناد دولتی درباره شرایط این فاجعه را از حالت محرم خارج نساخته ، از شرکت در مراسم یادبود امسال در نیویورک خودداری کند.

ختانواده های قربانیان معتقدند که اسناد دولتی، که رئیس جمهور آمریکا قبلاً قول داده بود تا از طبقه بندی خارج شود، حاوی شواهدی از دخالت رهبران عربستان سعودی در این فاجعه است.

در این نامه آمده است: پس از بیست سال، هیچ دلیلی وجود ندارد با ادعاهای غیر موجه مثل "امنیت ملی" یا موارد دیگر ، این اطلاعات همچنان تحت پوشش محرمانه باقی بماند.

نویسندگان این نامه عنوان داشتند: "اما اگر رئیس جمهور بایدن تعهدات خود را زیر پا بگذارد و خود را با دولت عربستان همسو کند، ما مجبور خواهیم بود علناً به هرگونه مشارکت دولت وی در مراسم یادبود مربوط به سالگرد 11 سپتامبر اعتراض کنیم.

یادآوری می‌کنیم که در یازدهم سپتامبر سال 2001 سلسله ای از حملات انتحاری توسط 19 تن از اعضای گروه القاعده در خاک ایالات متحده انجام گرفت که مهم ترین آنها حمله به برج‌های دوقلو تجارت جهانی بودند. در جریان این حملات 2977 نفر جانشان را از دست دادند. سن قربانیان بین 2 تا 85 سال بود. دو برج 56 و 102 دقیقه طول کشید تا کاملا در آتش بسوزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала