طالبان: کارمندان دولتی در نیمروز و دیگر ولایت‌ها در امان هستند/ قابل باور است؟ 

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutطالبان: کارمندان دولتی در نیمروز و دیگر ولایت‌ها در امان هستند/ قابل باور است؟ 
طالبان: کارمندان دولتی در نیمروز و دیگر ولایت‌ها در امان هستند/ قابل باور است؟  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
عضو شوید
گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد، که نیروهای امنیتی و کامندان دولتی در ولایت نیمروز و دیگر مناطق تحت کنترل این گروه در امان هستند و علیه آنها هیچ تهدیدی وجود ندارد.

نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
کشته شدن والی نام‌نهاد طالبان برای نیمروز

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان امروز با نشر اعلامیه ای درباره در امان بودن کارمندان دولتی در نیمروز و دیگر ولایت ها پس از فرار مردم ولایت نیمروز به خاک ایران پس از فرو افتادن این ولایت به دست طالبان، این گروه در بیانیه‌ای نسبت به امنیت ماموران پیشین دولتی و کارمندان بخش‌های مختلف دولت و نیز مقامات و مسئولان نظامی اطمینان داد.

بیانیه خطاب به اعضای طالبان تاکید می‌کند، که پس از کنترل هر ولایت، شهرستان و منطقه، ساکنان آنجا مورد «عفو عمومی» قرار می‌گیرند و خانه و نزدیکان کسانیکه با دولت همکاری می‌کردند نباید مورد تعرض قرار بگیرد.

بیانیه می‌افزاید: طالبان برخلاف تبلیغات دشمن با هیچکس رفتار غیرانسانی و غیراسلامی نداشته و اجازه چنین کاری را ندارد و با افرادی که مردم را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند برخورد خواهد شد.

در ادامه این بیانیه خطاب به اعضای طالبان آمده است: مجاهدین در هیچ جایی اجازه ندارند که خانه‌های شخصی مردم را به عنوان مرکز، اتاق و یا عنوان دیگری مورد استفاده قرار دهند، خانه‌های شخصی مردم مصون هستند. اگر صاحب خانه هر وظیفه‌ای داشته باشد باز هم استعمال و تصرف کردن خانه و وسایل او توسط مجاهدین مجاز نیست.

طالبان همچنین تاکید می‌کند، که این گروه خواستار از بین رفتن پارچوب دولتی و یا تخریب اموال عمومی و شخصی مردم نیست.

گروه طالبان در حالی این اعلامیه را به نشر رسانده است، که پیش از این در ولسوالی مالستان غزنی و ولسوالی اسپین بولدک کندهار کارمندان دولتی و افراد ملکی را به طور وحشیانه به قتل رسانده است. 

یادآوری می کنیم، که دیروز زرنج مرکز ولایت نیمروز بدون کدام درگیری به دست جنگجویان گروه طالبان افتاد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала