عالمان دین، به نیروهای امنیتی که در جنگ با طالبان زخم برداشته‌اند، خون اهدا کردند

© Photo / facebook account of Mirwais Nabizada Andarabyعالمان دین، به نیروهای امنیتی که در جنگ با طالبان زخم برداشته‌اند، خون اهدا کردند
عالمان دین، به نیروهای امنیتی که در جنگ با طالبان زخم برداشته‌اند، خون اهدا کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
عضو شوید
شماری از عالمان دین در حوزۀ شرق کشور امروز در یک گردهمایی در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار، جنگ جاری در کشور را نکوهش کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، برخی از عالمان دین در حوزۀ شرق کشور امروز در یک گردهمایی در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار، ضمن اهدای خون به نیروهای امنیتی و دفاعی از طالبان خواستند که از جنگ دست بردارند و آتش بس اعلام کنند.

عالمان دین در کابل جنگ جاری در افغانستان را فتنه خواندند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
عالمان دین در کابل جنگ جاری در افغانستان را فتنه خواندند

آنها حمایت خود را از نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کردند و افزودند که در هرشرایت در کنار نیروهای امنیتی خواهند بود.
غازی‌گل شینواری، یکی از عالمان شرکت‌کننده در این گردهمایی گفته است که جنگ جاری در افغانستان جنگ کشورهای خارجی است، اما شهروندان افغانستان قربانی می‌شوند.
آقای شینواری از این که با دادن خونش در حفظ افغانستان و حمایت از نظام کنونی نقش دارد، ابراز خوشحالی می‌کند.
او می‌گوید که طالبان جنگجویان کشورهای بیگانه هستند و این گروه نباید شهروندان افغانستان را به خاطر گفتن الله‌اکبر تهدید به مرگ کند.
عالمان در این گردهمایی شعار مرگ بر طالبان، ایران و پاکستان سردادند و از جامعۀ جهانی خواهان فشار بیش‌تر بر طالبان شدند تا این گروه دست از خون‌ریزی شهروندان افغانستان بردارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала