نماینده پاکستان در سازمان ملل: ادعای استفاده از خاک ما توسط تروریست‌ ها واقعیت ندارد

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
عضو شوید
نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل گفت، دولت اسلام آباد اتهامات افغانستان مبنی بر استفاده تروریست‌ها از خاک این کشور به عنوان پناهگاه امن را رد می‌کند، چون مرزهای پاکستان 97 درصد حصارکشی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، غلام محمد اسحاق‌زی، نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل که روز گذشه (جمعه، 15 اسد) در نیویورک برگزار شد، پاکستان را متهم به تجهیز طالبان و حمایت از آن‌ها کرد و گفت طالبان به تنهایی عمل نمی‌کنند و این گروه همچنین با تروریسم منطقه‌ای بین‌المللی ارتباط ناگسستنی دارند. اما گفت افغانستان یک روابط دوستانه و متکی بر احترام متقابل با پاکستان می‌خواهد.

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل: ارتش افغانستان می‌تواند جلو طالبان را بگیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل: ارتش افغانستان می‌تواند جلو طالبان را بگیرد

 منیر اکرم،‌ نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با رد قطعی این اتهامات که از سوی سفیر افغانستان در سازمان ملل مطرح شده،‌ ادامه داد:‌ دولت اسلام آباد گروه‌های تروریستی را در خاکش از بین برده است. هیچ مکان امنی برای آنها در داخل قلمروی پاکستان وجود ندارد. 97 درصد از مرز مشترک بین پاکستان و افغانستان فنس‌کشی شده است و هیچکس نمی‌تواند به صورت آزادانه از این مرز عبور کند.

نماینده افغانستان در سازمان ملل  گفت که کشورش آماده ارائه شواهدی معتبر در حمایت از این ادعا به شورای امنیت سازمان ملل است مبنی بر اینکه دولت اسلام آباد از طالبان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد، دولت کابل در ارتباطی دائمی با دولت پاکستان درباره این مساله است و شواهدی را هم برای اسلام آباد ارائه کرده است.

روابط بین دولتهای اسلام آباد و کابل پس از آن دچار مشکل شد که دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد ۱۶ ژوئیه ربوده شد. وی پس از چند ساعت مورد شکنجه قرار گرفتن، آزاد شد.

کابل بلافاصله سفیر و دیپلمات‌های ارشد خود را از پاکستان فراخواند و خواستار مجازات عاملان این اقدام شد. وزارت خارجه پاکستان نیز این تصمیم دولت کابل را تاسف برانگیز توصیف کرد.

پاکستان همچنین در نشست "تروئیکای گسترش یافته" برای سازش در افغانستان با حضور روسیه، چین و آمریکا با عنوان میانجی‌گر شرکت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала