ادامه درگیری ها در شبرغان؛ احتمال سقوط شهر وجود دارد

© Ministry of Defenseکشته شدن و زخمی شدن ۳۱ جنگجوی طالبان به شمول ۲ فرمانده این گروه در هلمند
کشته شدن و زخمی شدن ۳۱ جنگجوی طالبان به شمول ۲ فرمانده این گروه در هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
عضو شوید
منابع محلی می‌گویند که جنگ کوچه به کوچه میان نیروهای دولتی و طالبان در شهر شبرغان ادامه دارد و از دیروز بدینسو بخش‌هایی از شهر شبرغان میان نیروهای دولتی و طالبان دست به دست می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های محلی ولایت جوزجان از تداوم نبردها میان طالبان و نیروهای امنیتی دفاعی در داخل شهر شبرغان و بر ریاست امنیت ملی، اطراف خانه مارشال دوستم و کوچه‌های شهر شبرغان خبر داده و می‌گویند که هنوز جنگ شدید است، طالبان تلفات سنگینی دیده‌اند.

شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان به تصرف نیرو های دفاعی و امنیتی آمد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان به تصرف نیرو های دفاعی و امنیتی آمد

به گفته‌ی منابع، طالبان ساختمان ولایت، شهرداری و محبس شبرغان را دوباره تصرف کردند و شماری از زندانی‌ها را نیز آزاد ساختند. 

از دیروز بدینسو بخش‌هایی از شهر شبرغان میان نیروهای دولتی و طالبان دست به دست می‌شوند. 

منابع محلی می‌گویند که جنگ در پنجصد فامیلی در بخش‌هایی از حوزه اول امنیتی جایی که خانه مارشال عبدالرشید دوستم نیز موقعیت دارد، شدت یافته‌است. 

به گفته این منابع شمار افراد طالبان بسیار زیاد است؛ والی، فرمانده امنیه و تمام نیروها در خط نبرد قرار دارند و با این وضعیت نیز اگر نیروی کمکی بیشتری اعزام نشود، امکان سقوط این شهر همچنان وجود دارد.

سیدشمس‌الدین سادات، رییس شورای ولایتی حزب جنبش ملی در بلخ می‌گوید که 150 تن از نیروهای مردمی وابسته به حزب جنبش به  فرماندهی علی‌سرور در سه پرواز برای کمک به نیروهای دولتی از مزار به شبرغان رفتند. 

وی، می افزاید که نیروهای ویژه نیز به شبرغان رسیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала