درخواست بریتانیا از شهروندانش برای ترک افغانستان

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست بریتانیا از شهروندانش برای ترک افغانستان
درخواست بریتانیا از شهروندانش برای ترک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
عضو شوید
وزارت خارجه بریتانیا از شهروندان خود در افغانستان خواست این کشور را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه بریتانیا در اطلاعیه ای از از تمامی شهروندان خود خواسته تا به دلایل امنیتی افغانستان را ترک کنند. این مطلب در وب سایت این وزارتخانه منتشر شده است.

در اطلاعیه آمده است: وزارت خارجه توصیه می‌کند که از هرگونه سفر به افغانستان خودداری کنید. به همه شهروندان بریتانیایی در افغانستان توصیه می‌شود که فوراً این کشور را ترک کنند.

خاطرنشان می‌شود که این اقدامات به دلیل تشدید مخاطرات امنیتی در افغانستان روی دست گرفته شده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا می‌گوید که شهروندان بریتانیا باید به سفارت بریتانیا در کابل تماس بگیرند و هر چه زودتر برنامه ترک (از افغانستان) خود را تایید کنند.

در هفته‌های اخیر، درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در نقاط مختلف افغانستان بالا گرفته است. این درگیری و بی‌ثباتی در آستانه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان که قرار است تا 11 ماه سپتمبر پروسه آن تکمیل گردد، در حال افزایش است.

یادآوری می‌کنیم، که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала